Karadeniz bölgesinde bulunan illerin eğitim etkinliklerinin ortaöğretim düzeyinde incelenmesi: Malmquıst-tfv endeksi uygulaması
Künye
Ar, İ. M, Ofluoğlu, A, Baki B. (2016). Karadeniz bölgesinde bulunan illerin eğitim etkinliklerinin ortaöğretim düzeyinde incelenmesi: Malmquıst-tfv endeksi uygulaması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (3), 87-108.Özet
Hızla gelişen rekabet ortamı içerisinde toplumların
gelişimi, eğitimde etkinlik ve verimliliği arttırmalarıyla mümkündür. Bu kapsamda özellikle ortaöğretim,
bir ülkenin kalkınmasında önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmada Karadeniz Bölgesi’nde bulunan 18
ilin 2007-2011 dönemindeki ortaöğretim düzeyinde
eğitim performanslarında meydana gelen değişim
Malmquist-TFV endeksi yöntemi kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Analiz sonuçları, bu dönemde
18 ilin eğitim performansında yıllık ortalama %4,4’lük
bir artış olduğunu göstermiştir. Ayrıca bu artışın büyük oranda teknolojik gelişimden kaynaklandığı tespit
edilmiştir. In the rapidly evolving competitive environment, the
development of the societies is possible to increase the efficiency and productivity in education. In this context,
especially secondary education plays an important role
in the development of a country. In this study, changes in secondary educational performance of 18 cities
in the Blacksea Region were determined by Malmquist-Total Factor Productivity (TFP) Index method for
2007-2011. The results of the analysis showed that there is an increase on average 4,4% in educational performance of 18 cities in this period. Furthermore, it was
identified that this increase was largely due to technological development.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
16Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25205Koleksiyonlar
- Cilt.16 Sayı.3 [10]