Nöropazarlama araştırmalarının sosyal bilim felsefesi açısından değerlendirilmesi
Künye
Baybars, M. (2016). Nöropazarlama araştırmalarının sosyal bilim felsefesi açısından değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (Özel Sayı), 207-218.Özet
Nörobilimsel çalışmaların tüketicileri anlamak, davranışlarını tahminleyebilmek, tüketici davranışını pazarlama araştırmasını gerçekleştiren taraf lehine değiştirebilmek üzere kullanılmaya başlaması son yıllarda
pazarlama akademisyenleri ve uygulayıcıları arasında
sıklıkla tartışılan bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Nöropazarlama çalışmalarının pazarlama uygulamaları açısından değerlendirilmesi oldukça önemli
olmakla birlikte, bu konunun kapsamlı bir değerlendirmesinin yapılması akademik açıdan da büyük önem
arz etmektedir. Bu çalışmada, nöropazarlama araştırmalarının sosyal bilimler açısından önemli olduğu
düşünülen yaklaşımlar perspektifinden değerlendirilmesinin yanı sıra, araştırma yönteminin olumlu ve
olumsuz yönlerinin de irdelenmesi amaçlanmaktadır. Utilization of neuroscience, in order to understand,
estimate and manipulate consumers’ behavior in favor of the party that carries on the research, is being
discussed frequently among marketing academicians
in the recent years. Although the evaluation of neuromarketing research is very important from the aspect of
marketing applications, making a comprehensive evaluation regarding the issue from the academic aspect
is also vital. The purpose of this research is to evaluate
neuromarketing researches through the perspective of
major approaches in social sciences and investigate the
positive and negative aspects of the research method.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
16Sayı
Özel SayıBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25258Koleksiyonlar
- Cilt.16 Özel Sayı [18]