Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2021-02-02T08:22:29Z
dc.date.available2021-02-02T08:22:29Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationOnursoy, S. (2018). Politicians’ strategies regarding their visual representations in media: June 2015 Turkish general elections. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (1), 29-48.en_US
dc.identifier.issn2667-8683
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25393
dc.description.abstractThis study examines how photographic depictions of political candidates published prior to the elections are utilized. Photographic representations of political candidates, involve descriptive characteristics such as posture, posing, facial expressions and clothing style. At the same time, non-verbal clues such as smiling and raising eyebrows, which often have positive effect, are some of the factors affecting their physical attractions. Such characteristics are essential when individuals’ perceptions are considered, and they are significant components of political communication. This study examines, how visual clues and composition elements in politicians’ images, readers interpret and evaluates the findings and conclusions accordingly. Objective and intuitive interpretations of four political party leaders – who were represented through 121 photographs published on three high-circulation newspapers in Turkey for three weeks prior to June 7th 2015 Turkish General Elections-were sought by using Q-sort and qualitative interview techniques. The research question of the study is as follows: How do readers interpret composition elements of politicians’ representations and evaluate them?en_US
dc.description.abstractBu çalışma, siyasilerin seçim öncesi medyada yer alan fotoğrafik tasvirleriyle görünürlüklerinin nasıl kullandıklarını incelemektedir. Siyasi adayların fotoğrafik sunumlarında tanımlayıcı özellikler bulunmaktadır; duruşu, pozu, yüz ifadesi ve giyim tarzı gibi. Aynı zamanda gülümseme, kaş kaldırma gibi olumlu etki yaratan sözsüz ipuçları fiziksel çekiciliklerini etkilemektedir. Bu tür özellikler bireysel algılamada önemlidir ve siyasal iletişimin kapsamındadır. Bu çalışma, politikacı imajlarındaki görsel ipuçlarını ve kompozisyon elemanlarını, izleyicinin nasıl yorumladığını araştırmakta ve bulgularla sonuçları değerlendirmektedir. Bir kart sıralama (Q-sort) ve nitel görüşme tekniği kullanılarak, izleyicilerin 7 Haziran 2015 Türkiye Genel Seçimleri öncesinde, üç yaygın gazetede bir hafta boyunca yayınlanan fotoğraflarla (121) temsil edilen dört parti liderinin tasvirlerindeki öznel ve sezgisel yorumları yakalanmaya çalışılmaktadır. Çalışmanın araştırma sorusu şöyledir: İzleyici, politikacıların sunulan tasvirlerinin değerliğini ve kompozisyon elemanlarını nasıl yorumlamaktadır?en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVisual Communicationen_US
dc.subjectAudience Perceptionen_US
dc.subjectPolitical Representationsen_US
dc.subjectQ-sorten_US
dc.subjectGörsel İletişimen_US
dc.subjectİzleyici Algısıen_US
dc.subjectSiyasi Temsilleren_US
dc.subjectQ-sorten_US
dc.titlePoliticians’ strategies regarding their visual representations in media: June 2015 Turkish general electionsen_US
dc.title.alternativePolitikacıların medyada görsel temsil stratejileri: Haziran 2015 Türkiye genel seçimlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Basın ve Yayın Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6414-0454en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage29en_US
dc.identifier.endpage48en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorOnursoy, Sibel


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster