Kullanıcı tarafından oluşturulan web sayfa içeriklerinin hetagoji tabanlı özelleştirilmesi
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, kullanıcı konumunda olan ebeveyn ve çocuklar tarafından oluşturulacak bir web sayfa içeriğinin Hetagoji yaklaşımına dayalı olarak özelleştirilmesinin aile ve çocuk ile birlikte yapılmasına ilişkin uzman görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın temel amacına ulaşmak için Hetagoji yaklaşımının ögeleri dikkate alınarak, web sayfa içeriklerinin özelleştirilmesi şu alt sorularla sorgulanmıştır: (1) Problem çözücü olarak ebeveynler ve çocuklar izleyecekleri yolu seçmede nasıl bağımsızlaşacaklardır? (2) Ebeveynler ve çocuklar öğrenmelerinin sorumluluklarını almada zorluklara karşı nasıl bir tutum sergileyecektir? (3) Ebeveynler ve çocuklar karmaşa ve belirsizlik karşısında uzun dönemli olarak meraklarını nasıl sürdüreceklerdir/koruyacaklardır? (4) Ebeveynler ve çocuklar alışık olmadıkları durumlar karşısında yeterliklere uyum sağlamayı nasıl öğreneceklerdir? (5) Ebeveynler ve çocuklar kültürel işbirlikleri, merak ve dış dünya ile iletişimin sağlanmasında birbirlerine nasıl mentörlük edeceklerdir? Araştırma, nitel bir durum çalışması özelliği taşımaktadır. Çalışmaya gönüllü olarak katılan beş alan uzmanı ile 2017 yılında odak grup görüşmesi yapılmıştır. Odak grup görüşmesinden elde edilen veriler içerik analizi ve tümevarımsal analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizlerin sonucunda kullanıcı konumunda olan ebeveyn ve çocuklar tarafından özelleştirilecek web sayfası içeriklerinin Heutagogy yaklaşımına dayalı olarak yapılmasına ilişkin ana temalar ve alt temalar elde edilerek öneriler sunulmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [69]