Fransa ve Belçika’dan gelen Türk öğrencilerin Türkçeye ilişkin görüşleri: Anadolu Üniversitesi örneği
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Author
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Aydoğu, Cihan
Gündoğdu, Bahtinur
Ercanlar, Meltem
Metadata
Show full item recordCitation
Aydoğu C.,Gündoğdu B.,Ercanlar M. (2020). Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 1 - 16. Doi: 10.31464/jlere.572984Abstract
After World War II, Western European countries needed guest workers and a significant
number of Turkish citizens has migrated to these countries. After a while, Turkish citizens started to be
permanent, as they became to found their own families. However, some problems occurred, the most
important ones were the integration in the country where they were and children’s education problems. These
immigrant children’s education problem was the result of their insufficiency in their mother tongue.
Immigrant children who have not yet acquire their mother tongue skills cannot learn a second language
efficiently. The last few years a return migration has been observed. The main reason for this return migration
are children returning with their family, returning for marriage, for education, for a better life style and escape.
This qualitative research aims to describe the views of Turkish immigrant students, who were born in France
and Belgium and returned to Turkey, towards Turkish language. İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Batı Avrupa ülkelerinin iş gücüne ihtiyaç duymasıyla beraber
Türkiye’den önemli sayıda göç olmuştur. Avrupa’ya göç eden vatandaşlarımız bir süre sonra aile kurmaya ve
kalıcı olmaya başlamışlardır. Bununla beraber birtakım sorunlar meydana gelmiştir, en önde gelenleri
bulundukları ülkeye uyum sağlayamama ve çocukların eğitim sorunu olarak sıralayabiliriz. Bu göçmen
çocukların yaşadıkları eğitim sorunlarının nedeni anadillerinde yetersiz olmalarından kaynaklanmaktadır.
Henüz birinci dildeki becerileri edinemeyen göçmen çocuklar, ikinci dili verimli bir şekilde
öğrenmemektedir. Son birkaç yıldır tersine bir göç gözlenmektedir. Dönüş göçünün temel sebeplerini aile ile
beraber dönen çocuklar, evlilik için dönenler, eğitim için dönenler, daha iyi hayat standartları için dönenler ve
kaçış yolu olarak sıralayabiliriz. Bu çalışma nitel bir araştırma olup, amaç Fransa ve Belçika’da doğup
Türkiye’ye dönen göçmen öğrencilerin anadilleri Türkçeye ilişkin görüşlerini ve Türkçe kullanım
deneyimlerini betimlemek ve ortaya koymaktır.