Yapay zekanın şafağında sinema: Morgan filmi fragmanı örneği
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Author
Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi
0000 - 0001 - 8293 - 4218
000 - 0002 - 6065 - 1978
Cevher, Emrah
Aydın, Yağız
Metadata
Show full item recordCitation
Cevher E.,Aydın Y. (2020). Yapay zekanın şafağında sinema: Morgan filmi fragmanı örneği. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(1), 614 - 642.Abstract
Sinemanın dijitalleşmesi ve bilgisayarların büyük veri işleyerek makine öğrenmesinin imkânları dâh
ilinde; yakın
gelecekte makine öğrenmesine dayalı filmlerin nasıl üretilebileceği ve nelere yol açabileceğinin tartışılması
çalışmanın temel problemlerinden biridir. Bu çalışmanın çıkış noktasını da makine film yapmayı öğrenirse ne
olur sorusu oluşturmakta
dır. Bu soru ve problem doğrultusunda IBM ve 20th Century Fox işbirliğinde, ilk kez
makine öğrenmesi teknikleriyle yaratılan, 2016 yapımı, Morgan adlı bilim kurgu filminin fragmanı üzerinde
durulmaktadır. Çalışmanın çıkış noktası ve ele aldığı filmden hare
ketle sinemanın makine öğrenmesi veya daha
genel bir ifadeyle yapay zeka ile birlikteliği konusunda sinemanın geleceğine ilişkin öngörüler sunmak, bu
birlikteliğin nelere yol açabileceğini ortaya koymak bu çalışmanın temel amacıdır. Bu amaçla birlikte, mak
ine
öğrenmesine dayalı sinemanın gerçekleşip gerçekleşemeyeceğini tartışmaktan ziyade, yapay zeka tarafından
oluşturulan ve yaratıcı kimliğinden yoksun bir sinemanın bir sanat ürünü olamayacağı öne sürülmektedir. Belli
şablon ve kalıpları öğrenebilecek ola
n makinenin en nihayetinde insan zihninin asimetrik yapısının, duygularının
ve daha birçok toplumsal, çevresel faktörlerin etki ettiği üretim sürecinde ortaya çıkan sanat yapıtını taklit
edebilmesinin olanaksızlığı bu çalışmanın savlarından biridir. Makine
öğrenmesine dayalı sinemanın üretimi
mümkün olacaksa bile, belli kalıpları ve anlatıları tekrar eden bir tüketim ürünü olarak kendini var edecektir. With digitization in cinema and machine learning of computers by processing big data, the fact that how films
based on machine learning can be produced and discussion of what such a form of production can lead in the near
future
are among the main problems of this study. The departure point of the study is formed around the question
is what would happen if machine learns make a film. In the light of this question and problem, the trailer of
science fiction movie called Morgan tha
t is produced by collaboration of IBM and 20th Century Fox in 2016 with
machine learning techniques will be analysed. Based on the departure point of this study and the films analysed,
presenting insights regarding the future of cinema associated with mach
ine learning or in general sense with
artificial intelligence and which outcomes this association can lead to are the main objectives of this study. In In
the light of this aim, rather than discussing whether machine learning based cinema will come true, h
ow cinema
which is created by artificial intelligence, and lacks creative identity will fail to be a work of art will be
suggested. The impossibility of machines that can learn certain patterns and templates to mimic asymmetrical structure of human mind, e
motions and other social and environmental factors that are active in creating work of
art is among arguments of this study. If machine learning
-
based film production is possible, this will mean
creating a consumption product with certain patterns and repe
titive narrative.
Source
Gümüşhane ÜniversitesiVolume
8Issue
1Collections
- Makale Koleksiyonu [55]
- Makale Koleksiyonu [157]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]