Halkla ilişkilerin toplumsal rolüne ilişkisel bir bakış: Sosyo-kültürel yaklaşım
Citation
Özkan, G. (2018). Halkla ilişkilerin toplumsal rolüne ilişkisel bir bakış: Sosyo-kültürel yaklaşım. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (2), 73-80.Abstract
Halkla ilişkiler disiplinine liberal ve eleştirel yaklaşımların yanında bir üçüncü yaklaşım olarak sosyo-kültürel bakış açısından ve bu bakış açısının getirdiği yeni
açılımlardan söz etmek mümkündür. Sosyo-kültürel
perspektif mesleği sadece bir yönetim işlevi olarak değil, kültürel bir pratik olarak anlamların üretildiği ve
dönüştürüldüğü bir etkileşim alanı vasfıyla konumlandırmaktadır. Bu doğrultuda Bourdieu’nun dünyaya ilişkin ilişkisel bakışının mesleği sosyo-kültürel bir
perspektiften değerlendirmek ve kültürel aracılık niteliğini anlayabilmek noktasında yol gösterici olacağı
düşünülmektedir. Bu amaçla, çalışmada halkla ilişkilere sosyo-kültürel yaklaşım konusunda bilgi verilmiş,
halkla ilişkiler uygulamalarını Bourdieucu bakışla değerlendirmenin mümkün olup olmadığı sorgulanmıştır. Bourdieu’nun yanlış tanıma kavramının ışığında
halkla ilişkiler uygulamalarının iletişimsel mücadele
alanında sembolik şiddetin yaratıcısı ve meşrulaştırıcısı niteliğinde olduğu, düşünür tarafından geliştirilen
kavramların ve kavramlar arasındaki bağlantıların
halkla ilişkilerin toplumsal işleyiş içindeki yerini ve
önemini gözler önüne serdiği görülmüştür. In addition to liberal and critical approaches to the
discipline of public relations, it is possible to talk about
socio-cultural perspective as a third approach and new
developments brought about by this point of view. The
socio-cultural perspective positions the profession not
only as a management function, but as a cultural practice with the quality of an area of interaction in which
meanings are produced and transformed. In this direction, Bourdieu’s relational view of the world is thought to
be a guide to assess the profession from a socio-cultural
perspective and understand its cultural intermediation
role. For this purpose, statements about the sociocultural approach to the public relations were given, and the
possibility of evaluating the public relations practices
with the Bourdieuvian perspective was questioned in
this study. In the light of Bourdieu’s concept of misrecognition, practices of public relations have been found
to be responsible for the creativity and legitimacy of
symbolic violence in the field of communicative struggle. The concepts and connections between the concepts
developed by the philosopher reveal the importance and
position of public relations in the social life.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
18Issue
2Collections
- Cilt.18 Sayı.2 [14]