Türkiye’de yükseköğretimde insan hakları eğitimi: Kamu yönetimi bölümleri örneği
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Author
Anadolu Üniversitesi
000-0003-2374-9770
Şahyar Akdemir, Duru
Metadata
Show full item recordCitation
Şahyar Akdemir, D. (2019). Türkiye’de yükseköğretimde insan hakları eğitimi: Kamu yönetimi bölümleri örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (3), 19-38Abstract
İnsan hakları “insanlığın ortak dili” olarak tanımlanmaktadır. Bu bakımdan insan hakları
eğitimi de bu dili öğrenmek olarak anlaşılabilir. İnsan haklarını hem kendimizde hem de
başkalarında korumak için herkesin insan hakları eğitimi alması gerekmektedir. Ancak insan
haklarının korunması bakımından bazı meslekler özellikle önemlidir. Bu mesleklerin önemli bir
kısmı da kamu yönetimi alanında yer alan mesleklerdir.
Çalışmanın amacı 2018-2019 eğitim yılında yükseköğretim kurumlarında adında “kamu
yönetimi” ifadesi bulunan lisans programlarında insan hakları konusunun bir ders olarak yer
alıp almadığını ve ne şekilde yer aldığını belirlemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi
çerçevesinde betimsel metot kullanılarak ilgili bölümlerin öğretim programları incelenmiş ve bu
konuda değerlendirmelerde bulunulmuştur. Elde edilen bulgular Türkiye’de yükseköğretim
kurumlarında adında “kamu yönetimi” ifadesi yer alan bölümlerinde insan hakları konusuna
ilişkin yeterli dersin olmadığını ortaya koymuştur. Human rights are defined as “the common language of humanity”. In this respect, human rights
education can be understood as learning this language. In order to protect human rights both in
ourselves and in others, everyone needs human rights education. However, some professions are
particularly important for the protection of human rights. An important part of these professions
are occupations in the field of public administration. The aim of this study is to determine whether there is a human rights course (or human rights
related course) in public administration departments of higher education institutions in 2018-
2019 academic year.
In the study, descriptive method was used within the framework of quantitative research method.
In this context, the curriculas were examined and evaluations were made. The findings revealed
that there is not enough courses on human rights in public administration departments of higher
education institutions in Turkey.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
19Issue
3Collections
- Cilt.19 Sayı.3 [25]