Küreselleşen Dünyada Akademisyen Olmak
Özet
Küreselleşme, her alanda olduğu gibi, akademisyenlik alanında da dönüşümler meydana getirmektedir.
Bu bağlamda, akademisyenliğin yeniden tanımlanması veya kavramlaştırılması büyük önem
taşımaktadır. Bu çalışmada, öncelikle yükseköğretim de gerçekleşen tarihsel dönüşümlerle
akademisyenliğin değişen rolü ele alınmıştır. Akademisyenlik kavramı ile akademisyenlerin
gerçekleştirdiği öğretim, araştırma, toplum hizmeti ve yönetim etkinlikleri incelenmiştir. Bununla
birlikte akademisyenlerin gerçekleştirdikleri etkinlikler arasında yer alan araştırma ve öğretim
ikilemine değinilmiş ve akademik yaşama ait sorunlar ele alınmıştır. İncelenen çalışmalar sonunda
akademisyenlik kavramının çoğunlukla akademik etkinliklerle ilişkilendirildiği görülmüştür. Bu
bağlamda akademik gündemi meşgul eden bir ikilem olarak görülen araştırma ve öğretim etkinlikleri
arasında pozitif, negatif ve sıfır ilişki olmak üzere üç farklı ilişkinin olduğu görülmüştür. Bunların yanı
sıra dünya genelinde akademisyenlerin çeşitli sorunlarla karşı karşıya oldukları görülmüştür. Ancak
Türkiye’de bu konuda gerçekleştirilmiş çok az sayıda çalışma bulunduğu için, Türkiye’ nin dünyada
meydana gelen bu tartışmalardaki yerinin belirlenmesinin zorlaştığı görülmektedir. Transformations in scholarship, like in every other discipline, have happened in a globalizing world. In
this context, the redefinition or the conceptualization of scholarship has great importance. In this study,
first with historical transformation happening in higher education, the changing role of the scholarship
has been discussed. Scholarship concept and as academic activities teaching, research, social service,
and management have been examined. In addition, research-teaching dilemma in academic activities
has been mentioned and problems that belong to academic life have been handled. Results of the
examined researches showed that scholarship concept is generally related to academic activities. In this
context, it has seen that research and teaching activities as a dilemma that occupy academic agenda
have three kinds of relationships: positive, negative and no relationship. Besides, it has seen that
academicians have been faced varied problems in all over the world. But because there are a limited
number of studies in Turkey, it is hard to localize Turkey’s position in world discussion agenda.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/258Koleksiyonlar
- Cilt.10 Sayı.3 [14]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]