Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkilerin etkinliğini ölçme: Özel ve kamu sağlık kuruluşlarının karşılaştırılması
Citation
Çelebi, E. (2021). Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkilerin etkinliğini ölçme: Özel ve kamu sağlık kuruluşlarının karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (1), 81-98.Abstract
Kuruluşlar için halkla ilişkiler biriminin değeri hedef kitlelerle sürdürülen ilişkilerin kalitesine dayanmaktadır.
Sağlık kuruluşlarına karşı duyulan memnuniyet, güven ve bağlılık duygusunun ise psikolojik ve sosyal
gerçeklikleri vardır. Bu yüzden sağlık hizmeti alıcılarının sağlık kuruluşları tercihlerini anlamak ve olumlu
ilişkisel sonuçlara ulaşabilmek için yeni ve farklı stratejiler gerekebilir. Bu stratejiler içinde ise halkla ilişkilerin
ve etkili iletişim tekniklerinin rolünü araştırmak gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı sağlık kuruluşlarında
halkla ilişkiler çalışmalarının etkisini ölçmek ve hedef kitlelerin duygusal ve davranışsal tutumları üzerindeki
etkisini belirlemektir. Araştırma özel ve kamu sağlık kuruluşlarından düzenli olarak en az 3 ay hizmet alan 249
sağlık hizmeti alıcısı üzerinde uygulanmıştır ve sonuçların karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma sonucuna
göre halkla ilişkilerde ilişkisel sonuçların hem özel sağlık kuruluşlarında hem de kamu sağlık kuruluşlarında
sağlık hizmeti alıcılarının duygusal ve davranışsal tutumları üzerine olumlu etkisinin olduğu ortaya
çıkartılmıştır. Hem kamu hem de özel sağlık kuruluşlarında en önemli boyutlar güven ve memnuniyet olarak
ölçülmüştür. Her iki sağlık kuruluşu sektöründe de ilişkisel sonuçlar arasında anlamlı bir korelasyon vardır ve
olumlu sonuçlar benzerlik göstermektedir. Sonuç olarak, sağlık kuruluşlarının halkla ilişkiler algılamalarını
güçlendirmenin aynı zamanda sağlık kuruluşlarına olan olumlu toplumsal algıyı ve kurumsal itibar algısını
güçlendirmek anlamına gelebileceği bulgusuna ulaşılmıştır. For organizations, the value of the public relations unit is based on the quality of the relations with the target
groups. There are psychological and social realities of satisfaction, trust and loyalty towards health organizations.
Therefore, new and different strategies may be necessary to understand the preferences of the patients of health
care institutions and to reach positive relational results. Within these strategies, the role of public relations and
effective communication techniques should be investigated. The aim of this study is to measure the impact of
public relations facilities in health institutions and to determine their impact on the emotional and behavioral
attitudes of target groups. The researchwasconducted on 249 health care recipients who regularly received service
from private and public health institutions for at least 3 months and the results were compared. According to the
results of the research, it has been found out that relational results in public relations have positive effects on
emotional and behavioral attitudes of patients both in private and public health institutions. The most important
dimensions in both public and private health institutions are measured as trust and satisfaction. There is a
significant correlation between the relational outcomes in both sectors and the positive results are similar. As a
result, it can be said that strengthening public relations perceptions of health institutions can also mean
strengthening the positive social perception and corporate reputation perception of health institutions.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
21Issue
1Collections
- Cilt: 21 Sayı. 1 [15]