Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2021-08-05T06:21:46Z
dc.date.available2021-08-05T06:21:46Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationDÜNDAR A. E,YETİŞ V. A (2021). Analyse comparative de deux manuels de Français langue etrangeere selon les Axes de la perspective actionnelle. Humanitas - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 9(17), 208 - 230. Doi: 10.20304/humanitas.775920en_US
dc.identifier.issn2147-088X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25960
dc.description.abstractSuite à l’émergence de la perspective actionnelle (PA) plusieurs manuels se déclarant de cette approche sont présents dans l’apprentissage du français langue étrangère. Dans le but d’analyser la conformité des manuels à cette approche nous avons choisi deux manuels : Nouveau Rond-Point Pas à Pas 1 (A1) et Version Originale (A1). Nous avons fait usage de trois questionnaires ; l’un pour les tâches, un pour les projets dans le cadre de la pédagogie du projet et un autre pour l’interculturalité. Selon les résultats obtenus, le manuel Nouveau Rond-Point s’aligne d’avantage aux principes de la PA. Quant au manuel Version Originale, même s’il s’éloigne des principes de façon assez significative et que certains points demandent à être améliorés, il est tout de même assez proche de la PA dans sa généralité.en_US
dc.description.abstractEylem odaklı yaklaşımın ortaya çıkışını takiben birçok ders kitabı Fransızca yabancı dil öğretimi alanında yerini almıştır. Çalışmamızda, alandaki ders kitaplarının eylem odaklı yaklaşımın ana ilkelerine ne denli uyumlu olduğunu belirlemek amacıyla incelenmek üzere iki ders kitabı örneklem olarak seçilmiştir: Nouveau Rond-Point Pas à Pas 1 (A1) ve Version Originale (A1). Araştırmamız, söz konusu ders kitaplarında, eylem odaklı yaklaşımın ana hatlarına uygunluğunu tespit etmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla üç analiz anketi kullanılmıştır; eylem odaklı yaklaşımda bildirişimsel görevler anketi, proje tabanlı öğrenme anketi ve kültürlerarasılık anketi. Elde edilen sonuçlara göre, Nouveau Rond-Point ders kitabının, eylem odaklı yaklaşıma daha uygun hazırlanmış olduğu görülmüştür. Bununla birlikte; Version Originale kitabının da genelinde söz konusu yaklaşıma uygunluğu tespit edilmiş olup, bazı bölümlerinin ve projelerinin yeniden ele alınması önerilmektedir.en_US
dc.language.isofraen_US
dc.relation.isversionof10.20304/humanitas.775920en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPerspective Actionnelleen_US
dc.subjectFrançais Langue Etrangèreen_US
dc.subjectTachesen_US
dc.subjectPédagogie du Projeten_US
dc.subjectEylem Odaklı Yaklaşımen_US
dc.subjectFransızca Öğretimien_US
dc.titleAnalyse comparative de deux manuels de Français langue etrangeere selon les Axes de la perspective actionnelleen_US
dc.title.alternativeEylem odaklı yaklaşımın boyutları çerçevesinde iki Fransızca yabancı dil ders kitabının karşılaştırmalı incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHumanities - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7656-5276en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0435-1217en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage208en_US
dc.identifier.endpage230en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorDündar, Aslı Eda
dc.contributor.institutionauthorAslım Yetiş, Veda


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster