A comparative study of experienced and less experienced EFL teachers' stated beliefs about oral corrective feedback and their classroom practices
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Yazar
Keçik, İlknur
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Pastakkaya, Suzan
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışma deneyimli ve az deneyimli İngilizce öğretmenlerin sözel düzeltici dönüt ile ilgili inançlarını ve sınıf içi sözel düzeltici dönüt uygulamalarını bulmak ve sonrasında bu ikisini karşılaştırıp aralarında tutarsızlık olup olmadığını incelemek için yürütülmüştür. Bu amaçlar doğrultusunda; sınıf içi ses kayıtları, sözel düzeltici dönüt inançları anketi ve yarı yapılandırılmış mülakat kullanılarak bir karma yöntem araştırması yapılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinin hazırlık okulunda çalışan iki deneyimli ve iki az deneyimli öğretmendir. Çalışmanın sınıf içi kayıt verileri, 'Recast' tekniğinin tüm öğretmenlerin Dinleme ve Konuşma derslerinde en sık kullandıkları yöntem olduğunu göstermiştir. Ayrıca, tüm öğretmenlerin altı temel sözel dönüt tekniğini değişen derecelerde kullandığı belirlenmiştir. Diğer taraftan anket ve mülakat sonuçları deneyimli ve az deneyimli öğretmenlerin; sözel dönütün önemi, dönütlerin odağındaki hata türleri, farklı hata türleri için en etkili sözel dönüt türleri ve akran düzeltmesi gibi konularda hem çelişen hem de benzer fikirleri olduğunu bulmuştur. Öğretmenlerin inançları ve sınıf içi uygulamalarının karşılaştırılması sonucu her iki gruptaki öğretmenlerin bu ikisi arasında birçok tutarsızlığının olduğu ortaya çıkarmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26001Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]