L'apport des textes litteraires au developpement de la competence d'expression ecrite dans une classe de FLE
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Yazar
Aydoğu, Cihan
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Gündoğdu, Bahtınur
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Yabancı dil eğitimi tarihçesine bakıldığında edebi eserlere yıllar geçtikçe yabancı dil öğretiminde daha az yer verildiğini söylemek mümkündür. Yabancı dil öğrenimine duyulan ihtiyaç, önem arttıkça ve yabancı dil öğretim yöntemleri değişip geliştikçe edebi eserlere verilen önem giderek azalmıştır. Oysaki edebi eserlerin hem dil becerilerine hem kültürlerarası iletişime olumlu katkılar sağladığı savunulmaktadır. Sadece okuma anlama becerilerini geliştirmekten ziyade konuşma ve yazma becerilerine de model oluştururlar. Kuşkusuz yazma, iletişim ve etkileşime olanak tanıyan, kendini ve okuyucunun düşüncelerini ve duygularını iletmeyi amaçlayan bilişsel bir süreçtir. Yabancı dilde yazma becerisinin öğretimi yazılı metinlerden geçer. Bu araştırma Anadolu Üniversitesinde Fransızca Öğretmenliği programında öğrenim gören 10 öğrencinin yazma dersi kapsamına edebi metinleri dâhil ederek yazma becerilerine etkisini ortaya koymayı hedeflemektedir. Araştırmanın temel amacı, edebi metinlerin Fransızca yabancı dil öğretiminde öğrencilerin yazma becerisine etkisini belirlemek ve uygulanan bu yönteme ilişkin tutumlarını tanımlamaktır. Bu genel amaç doğrultusunda, karma yöntem desenlerinden çeşitleme, eşzamanlı üçgenleme deseni benimsenmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmanın nicel boyutunda öntest/sontest kullanılmıştır, nitel boyutunda ise yarı yapılandırılmış görüşme ve araştırmacı günlüğünden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda, uygulanan yöntemin yenilikçi yapısına ayrıca etkili bir yabancı dil öğretim süreci için dahil edilmesi gerektiğine değinilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26002Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]