Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdluyurt, Serhat
dc.date.accessioned2021-09-07T12:21:41Z
dc.date.available2021-09-07T12:21:41Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26042
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Eskişehir ili Tepebaşı ilçesindeki kaynaştırma uygulamaları yürütülen bir ilkokuldaki paydaşların iş birliğine dahil olma süreçlerine yönelik görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Katılımcı grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı MEB'e bağlı bir ilkokulda görev yapan 13 öğretmen, dört okul yöneticisi ve altı özel gereksinimli öğrenciye sahip anne-baba oluşturmaktadır. Nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenolojik desenle gerçekleştirilen araştırmanın verileri araştırmacı günlüğü ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanmış ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda, kaynaştırma uygulamaları sürecinde iş birliği içinde diğer paydaşlarla görüşmeler yaptıklarını vurgulanmaktadır. İş birliğinde yaşanan sorunlara örnek olarak kaynaştırma uygulamalarının anlaşılmaması ve velinin çocuğunu kabullenmemesi ifade edilirken çözüm önerileri olarak nitelikli etkileşimin ve paydaşların süreç içinde sorumluluklarının belirlenmesi gerekliliği ifade edilmektedir. Başarılı bir iş birliği içinde çalışma için gerekli destek türlerine yönelik katılımcıların çoğu fikirlerinin olmadığını bildirirken, diğer çoğunluğu rehberlik servisinin etkin çalışmasının önemini vurgulamaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgularla alanyazında ulaşılan bulgular arasında ilişkilendirme yapılmış, uygulamacı ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKaynaştırma Uygulamalarıen_US
dc.subjectİş Birliği Sürecien_US
dc.subjectÖğretmen Görüşlerien_US
dc.subjectYarı-yapılandırılmış Görüşmeen_US
dc.titleKaynaştırma uygulamalarında personel ve ailelerin iş birliği içinde çalışma süreçlerine yönelik görüşlerinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorDiker, Merve Burçin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster