Havayolu işletmelerinde dağıtım kanalları ve bilgisayarlı rezervasyon sistemleri Türkiye uygulaması
Abstract
Günümüzde hava taşımacılığı sektörü ekonomik çevre içerisinde, en rekabetçi sektörlerden birisidir. Sektörün yapısı hızla değişmekte ve bu yapı içerisinde yer alan havayolu işletmeleri de, değişim sürecinden faydalanarak, geliştirdikleri yeni teknolojilerle sektörün yapısını etkilemektedirler. Bir müşteri için önemli olan nokta, hizmet seçeneklerinin çok ve maliyetin az olması iken, havayolu işletmeleri için hizmetin en etkin biçimde dağıtılması ve potansiyel pazarlara ulaşılabilmesi olmaktadır. Bu doğrultuda öncelikle hizmet ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar ele alınarak, havayolu hizmeti ve havayolu pazarlaması kavramları incelenmiştir. Daha sonra dağıtım kavramı üzerinde durularak, havayolu işletmelerinin dağıtım kanal seçenekleri detaylı biçimde incelenmiş ve havayolu rezervasyon hizmetleri açıklanarak, bilgisayarlı rezervasyon sistemleri havayolu işletmeleri açısından değerlendirilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise, Türk Hava Yolları A.O. ve Türkiye'de faaliyet gösteren özel havayolu işletmelerinin dağıtım kanal yapıları ve rezervasyon durumları açıklanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [74]