Açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme yaklaşımları ile başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Yazar
Kumtepe, Alper Tolga
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı
Kara, Nurten
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmada açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme yaklaşımları ile başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'ne kayıtlı gönüllü katılımcılar ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Topkaya, Yaka ve Öğretmen (2018) tarafından geliştirilen "Öğrenme ve Ders Çalışma Yaklaşımları Envanteri (ÖDYE-Kısa Forum)" kullanılmıştır. Araştırmada yapılan korelasyon analizi sonucunda öğrenme ve ders çalışma yaklaşımının alt boyutları derinlemesine öğrenme, yüzeysel öğrenme, çalışma ve çaba yönetimi ile başarı düzeyi arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Çalışma ve çaba yönetimi alt boyutu ile derslere erişim sayısı, oturum açma sayısı ve malzemelere erişim sayısı arasında da anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ile açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme yaklaşımı tercihlerini belirleme ve başarı düzeyleri ile ilişkilendirmeye yönelik katkı sağlayacaktır. Ayrıca bu araştırmada elde edilen sonuçların açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme yaklaşımları ve başarı düzeyi üzerine yapılacak çalışmalara destek olması hedeflenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26110Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [69]