Etkinlik yönetimi ve sosyal ağ verileri ile etkinlik analizi Rock'n Coke Festivali'nin Twitter verileri ile duygu analizi örneği
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Author
Barış, Gülfidan
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı
Şavlukbaş, Gizem
Metadata
Show full item recordAbstract
Günümüz tüketicisi için sosyal medya araçlarının kullanımı vazgeçilmez bir hal almıştır. Tüketiciler ihtiyaç ve beklentilerini sosyal medya üzerinden özgür bir şekilde dile getirmektedir. Sosyal medya, tüketicilerin bilgiye ulaşma, haberleşme, eğlenme, kendini ifade etme ve sosyalleşme biçimlerini etkilemektedir. Bu sebep ile markaların sosyal medyayı takip etmeleri gerekmektedir. Sosyal medyanın eğlendirici, bilgilendirici ve paylaşımcı yönleri, tüketicilerileri motive ederken etkinlik sahibi marka için de önemli bir tanıtım ve etkinlik yönetimi aracıdır. Tüketicilerin sosyal medyada yaptıkları olumlu olumsuz yorumlar tüketicilerin markaya ilişkin algılarında belirleyici bir etki oluşturmaktadır. Sosyal medya araçlarından biri olan Twitter, tüketicileri aynı konu hakkında konuşmak üzere birleştirmektedir. Burada, düşüncelerini ve ortak ilgi alanlarını paylaşan tüketiciler markalar için işlenmemiş bir data, bir başka deyişle bilgi kaynağı, oluşturmaktadır. Bu araştırma, tekinlik yönetiminde sosyal ağlarda sunulan işlenmemiş datanın kullanılması ve Rock'n Coke Festivali hakkında atılan tweet'lerin duygu analizi ile yorumlanması üzerinedir. Tez dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde etkinlik kavramı, etkinlik türleri, etkinlik paydaşları açıklanmıştır. İkinci bölüm, etkinlik yönetimi ile ilgilidir. Üçüncü bölüm Rock'n Coke Festivali'nin Twitter verileri ile duygu analizini (sentiment analizi) ve yorumlanmasını, dördüncü bölüm ise sonuç kısmını içermektedir. Duygu analizi kısmında elde edilen veriler, atılan tweet'ler üzerinden pozitif, negatif ve nötr olarak incelenmiş ve duygu analizine tabii tutulmuştur. Atılan tweet'lerin oranlarında tespit edilen negatif etkinin sebepleri açıklanmaya çalışılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen sonuçların, yapılan etkinliğin yönetimsel sürecinin önemi, markanın hedef kitlesi olan gençlik ile kurmayı arzuladığı iletişimi ve etkinlik tüketicilerinin bir sosyal medya aracı olan Twitter'ı kulllanarak ilettiği mesajların önemi konusunda önemli çıkarımlarda bulunduğu düşünülmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]