Şirket havacılığı işletmeciliği ve Türkiye uygulamaları
Abstract
Günümüzde verimliliği yükseltme amacına yönelen işletmelerin sayısı arttıkça havacılık iş dünyasının temel seyahat biçimi haline gelmektedir. İleri iletişim sistemleri, seyahat gereksinimlerini azaltmaktan ziyade iş temposunu hızlandırmakta, önemli müşteri ve iş ortaklarıyla daha fazla bir araya gelmeyi gerektirmektedir. İş temposundaki artış, hava taşımacılığını geliştirmektedir. Şirket ve iş havacılığı, iş dünyasının seyahat gereksinimlerinin etkili ve verimli olarak karşılanmasında çok önemli role sahiptir. İnsan ve zamanın işletmelerin en önemli iki varlığı olması nedeniyle, işletmeler personelini daha verimli taşıma arayışı içerisinde oldukça şirket havacılığının önemli derecede büyümesi beklenmektedir.Bu çalışmada şirket havacılığının gelişimi, hava taşımacılığı içindeki konumu ve faaliyetleri incelenmiş, Türkiye'de şirket havacılığının daha etkin ve verimli bir biçimde yönetimine olanak sağlayacak önerilerde bulunmak amacıyla araştırma yapılmıştır. Tez çalışması dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, genel havacılık faaliyetleri tanıtılmıştır. İkinci bölümde; şirket havacılığı ile ilgili tanımlar, kuruluşlar ile şirket havacılığının gelişimi, önemi, rolü, yapısı ve faaliyetleri ortaya konmuştur. Üçüncü bölümde; şirket havacılığının avantaj ve dezavantajları, şirket havacılığına karar verme süreci ile uçak seçimi, temini ve kullanımı süreci açıklanmıştır. Dördüncü bölümde; Türkiye'de şirket havacılığı yapan/yapabilecek kişi ve kuruluşlara yönelik araştırma yapılmış, anket ve görüşmeler ile elde edilen bilgilerle şirket havacılığı işletmeciliği değerlendirilmiş ve önerilerde bulunulmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [35]