Yeni medya ve iletişim çalışmalarının etik teoriler ve yönetişim bağlamında değerlendirilmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2021Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Yanmıyan, S. (2021). Yeni medya ve iletişim çalışmalarının etik teoriler ve yönetişim bağlamında değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (3) , 871-888 . DOI: 10.18037/ausbd.1001699Özet
Etik konusunun en çok tartışıldığı alanlar olan medya ve iletişim çalışmalarında bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte yeni etik sorunlar da gündeme gelmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojileri etkileşimli olma, bireylerin aktif katılımını sağlama, özgürlükçü bir ortam yaratma, sınırsız bilgiye erişme gibi imkânlar sunan yeni bir medya ortamı oluşturmuştur. Bu çalışmanın amacı da bilgi ve iletişim teknolojilerinin yeni medya ve iletişim çalışmaları alanlarında neden olduğu etik sorunları sonuççuluk, faydacılık, erdem etiği ve deontoloji etik teorileriyle değerlendirerek etik ikilemler üzerinden incelemektir. Ayrıca çalışma, yeni medya ve iletişim çalışmalarında ortaya çıkan etik ikilemleri medya yönetişim modelleriyle birlikte ele alarak etik sorunlara çözüm önerileri sunmaya çalışmaktadır. Etik teoriler, yeni medya ve iletişim çalışmalarında karşılaşılan etik sorunları MERITS modeli ile ikilemler üzerinden tartışarak karşılaştırmalı bir bakış açısından analiz etmeyi sağlamaktadır. Yönetişim modelleri ise etik ikilemlere özdenetim mekanizmalarının oluşturulması, meslek etik ilkelerinin belirlenmesi ve medya okuryazarlığı eğitiminin alınması şeklinde çözümler sunmaktadır. Çalışmada yöntem olarak literatür taramasına dayalı ikincil kaynaklardan elde edilen verilerin toplanması tekniği kullanılmıştır.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
21Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26424Koleksiyonlar
- Cilt: 21 Sayı. 3 [11]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Media complementary or media displacement?: An ınvestigation of digital and traditional media usage for obtaining daily news among young adults
Çelebi, Serra İnci (Anadolu Üniversitesi, 2016)Survey (N=92) was conducted to collect information on how university students use media. Although the result supports the fact that young adults use digital media for news consumption more than other types of media, ... -
Medya Gündeminin Oluşumu
Atabek, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 1998)Medya gündeminin oluşumunda en önemli unsur haberdir. Çalışmada, “Haber” ve “haber değeri” kavramı açıklamasıyla nelerin haber olduğu ortaya konmaktadır. Daha sonra medyadakilerin haberlere yaklaşımları, içerikle ilgili ... -
Savaş ve Medya: ABD’nin Vietnam ve Körfez Savaşlarındaki Medya Politikaları
Atabek, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 1995)