A study on the functions and sequential organizations of EFL teachers' gesture use in video mediated interaction : a conversation analytic approach
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2022Author
Şimşek, Asuman
Anadolu Üniversitesi
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin çevrimiçi senkron video aracılı hazırlık okulundaki sınıf içi etkileşimlerinde kullandıkları jestlerin Konuşma Çözümlemesi (KÇ) yöntemiyle detaylı analizini amaçlamaktadır. Çalışmanın temel amacı İngilizce öğretmenlerinin video aracılı sınıf içi etkileşiminde kullandıkları jestlerin amaçlarını ortaya çıkarmaktır. İkinci amaç ise İngilizce öğretmenlerinin kullandıkları el ve baş hareketlerinin yer aldığı dizi düzenlerinin özelliklerinin incelenmesidir. Türkiye’de devlet üniversitesindeki hazırlık sınıflarındaki video aracılı etkileşiminin kayıtlarından oluşan nitel veriler KÇ yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre İngilizce öğretmenlerinin iki temel amacı gerçekleştirmek için bir çok el ve baş hareketleri kullandıkları bulunmuştur. Bu amaçlar dilin açıklanması ve sınıf içi düzeni sağlanmasıdır. Detaylı analizlerin sonucuna göre İngilizce öğretmenleri kelime ve dil bilgisi kurallarını açıklamak için jest kullanmışlardır. Bunun yanı sıra, çevrimiçi dersin koordinasyonunda ve yönerge verirken el ve baş hareketlerinin kullanıldığı gözlenmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular geçmiş çalışmalarla birlikte tartışılarak hizmet-içi ve hizmet-öncesi öğretmenler için pedagojik çıkarımlar paylaşılmış ve ileride yapılacak çalışmalar için tavsiyeler verilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]