Syrian students' educational aspiration and sense of school belonging : a mixed method research
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Aypay, Ahmet
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Mammadova, Nigar
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışma, Suriyeli öğrencilerin eğitim hedefleri ve okula aidiyet duygularını araştırmayı amaçlamıştır. Bu karma yöntemli çalışmada, nicel veriler bir anket ile Okula Aidiyet Duygusu Ölçeğiyle, 318 Suriyeli ortaokul ve lise öğrencisinden toplanmıştır. Nitel kısım, 15 gönüllü Suriyeli ortaokul ve lise öğrencisi ile gerçekleştirilen yarı- yapılandırılmış görüşmelerden ve anket formunda sorulan açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Bu çalışmada, Suriyeli ortaokul ve lise öğrencilerinin eğitim hedefleri ile okula aidiyet duygusu arasındaki ilişki, öğrenci yanıtlarına dayalı olarak incelenmiştir. Çalışmada Ankara'nın Altındağ ilçesinden 1 ortaokul ve 3 lise, Suriyeli öğrencilerin yoğun olması ve ulaşılabilir olması nedeniyle seçilmiştir. Araştırma geçerlik ve güvenirlik analizinde, Açımlayıcı Faktör Analizi ve Cronbach Alfa kullanılmıştır. Araştırma değişkenleri arasındaki ilişkiler, Pearson Korelasyon Katsayısı ile ortaya konmuştur. Ayrıca, bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde, Çoklu Doğrusal Regresyon (MLR) kullanılmıştır. Örneklemin tamamından elde edilen araştırma bulgularına göre, öğrencilerin eğitim hedefleri ve okula aidiyet duygusuna ilişkin algılarının orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Ek olarak, öğrencilerin eğitim hedefleri, ailenin sosyoekonomik durumu, sosyal yabancılaşma, okula kabul, anne-baba eğitimi ve öğrencilerin cinsiyeti arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Okula aidiyet duygusu ile ilgili bir diğer bulgu ise, öğrencilerin araştırmadaki değişkenlere ilişkin algılarının cinsiyetlerine, Türkiye'de kalış sürelerine ve halen öğrenim görmekte oldukları okula göre farklılık gösterdiğidir. Öğrenci düzeyinde reddedilme duygusu, sosyal bütünleşme, kabul görme, eğitim beklentisi, genel doyum ve öğretmen-öğrenci ilişkisi faktörlerinin öğrencilerin okula aidiyet duygusuyla anlamlı bir biçimde ilişkili olduğu belirlenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26659Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]