Opinions des etudiants de premiere annee du departement de Français langue etrangere sur l'enseignement a distance : cas de L'Universite Anadolu
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Aydoğu, Cihan
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Okcu, Hatice
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte eğitim ve öğretimde de yenilikler yer almaya başladı. Bu olgu, üretilen bilginin hızla yayıldığı bir dönemde gelişmeye başladı. Özellikle bilgisayar ve internetin evrimi eğitimi bu alana yönlendirmiştir. Bu sayede eğitim ve öğretim alanında uzaktan eğitim ve çevrimiçi eğitim gibi kavramlarla öğrenme programları öne çıkmaya başlamıştır. 2020-2021 eğitim öğretim yılında Covid-19 olarak adlandırılan pandemi nedeni ile uzaktan eğitim modeli benimsenmeye başlamıştır. Bu çalışmanın temel amacını, bir yabancı dilin uzaktan eğitimle öğretilmesine ilişkin görüşlerin ortaya konulması oluşturmaktadır. Katılımcılar Anadolu Üniversitesinde Fransızca öğretmenliği programının 1. Sınıf öğrencileridir. İstenen bu durumu daha iyi anlamak ve sonuçlandırmak için karma yöntem uygulanmıştır. Karma yöntem hem nicel hem nitel verileri kullanır. Bu amaç doğrultusunda, 29 katılımcı ile bir anket gerçekleştirilmiş, akabinde sonuçlar analiz edilmiştir. Son olarak, çalışmamızı daha fazla derinleştirebilmek için, 5 gönüllü ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar, Anadolu Üniversitesi Fransızca öğretmenliği programı öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkında olumsuz bir görüşe sahip olduğu yönündedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26661Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]