Görsel sanatlar dersi öğretim programı (ortaokul) ve görsel sanatlar öğretmen kılavuz kitabı'nda çevre eğitimi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Author
Ünalan, Halit Turgay
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Çalışır, Seda
Metadata
Show full item recordAbstract
Dünyanın ortak sorunu olan ve sağlığı tehdit eden çevre sorunları gün geçtikçe artmaktadır. Bu sorunların artık ciddi bir boyutta hissedildiği dünyada çevre eğitimi üzerinde durulması gereken önemli bir konudur. Sanat yoluyla eğitimin verildiği bir ders olan Görsel Sanatlar dersinde, Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı (Ortaokul) ve öğretmenlere yol gösteren Görsel Sanatlar Öğretmen Kılavuz Kitabı’nın nitelik ve görsel açıdan zengin olması çok önemlidir. Bu çalışmada, 2018 yılında güncellenen Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı (Ortaokul) ve 2019 yılında güncellenen Görsel Sanatlar Öğretmen Kılavuz Kitabı’nda çevre eğitimi incelenerek, programda ve kitapta yer alan kazanımların, görsellerin ve konuların çevre eğitimine sağladığı katkılar ve eksiklikler tespit edilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yönteminden, kaynak olarak da Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı (Ortaokul) ve Görsel Sanatlar Öğretmen Kılavuz Kitabı’ndan yararlanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmalar sonucunda Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı’nda (Ortaokul) çevre eğitimini doğrudan destekleyen kazanımların yetersiz olduğu, öğrenme alanlarının çevre eğitimi göz önünde bulundurularak tekrar tasarlanması ve çevre eğitiminin Görsel Sanatlar Öğretmen Kılavuz Kitabı’nda ayrı bir bölüm olarak yer alması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Çevre eğitimi konusu sadece Görsel Sanatlar dersi ile sınırlı kalmayarak, diğer branşların öğretim programlarında ve öğretmen kılavuz kitaplarında daha fazla yer almalıdır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [157]