Algoritmik düşünme becerilerinin kazandırılmasına yönelik dokunulabilir bir kullanıcı arayüzü geliştirilmesi /
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Author
Dursun, Özcan Özgür
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
Gökada, Alper
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmada amaç, ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin algoritmik düşünme becerilerinin geliştirilmesinde dokunulabilir kullanıcı arayüzüne sahip olan "Dokunulabilir, Değiştirilebilir ve Düzenlenebilir Algoritmik Düşünme Etkinlikleri ve Nesnesi (3D ADEN)"nin kullanılabilirliğini ortaya koymaktır. Araştırmanın katılımcı boyutunu, Eskişehir ili dahilinde 2020 – 2021 eğitim öğretim yılı içerisinde 5. sınıf düzeyine devam etmekte olan 10 öğrenci ile Türkiye genelinde erişilmiş 10 öğretmen oluşturmaktadır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasının yapıldığı bu araştırmada öğrencilere, 4 hafta boyunca haftada 1 saat olacak şekilde etkinlikler düzenlenmiş ve 3D ADEN öğretim materyali uygulanmıştır. Uygulama sürecinde gözlem, görüşme, Sistem Kullanılabilirlik Ölçeği (System Usability Scale, SUS), öğrenci değerlendirme rubriği ve bir veri toplama aracı olarak 3D ADEN sisteminin kendisi kullanılmıştır. 3D ADEN sistemi, öğrencilerin etkinlikleri gerçekleştirmek için kullandıkları modülleri, etkinlikler sırasında yapılan hataları ve etkinliklerin sürelerini tutmaktadır. Araştırma sonucuna göre 3D ADEN sistemini kullanan öğrencilerin algoritmik düşünme becerilerinde çeşitli değişiklikler gözlemlenmiştir. Öğrenciler, kendilerine verilen problem durumlarını çözmek için zihinde canlandırma, kısa işlem basamağının belirlenmesi ve hata ayıklama gibi farklı stratejilere başvurmuşlardır. Süreç sonunda eğlendiklerini belirten öğrenciler, 3D ADEN sistemi ile öz değerlendirmelerini yapabildiklerini belirtmişlerdir. Öğretmenlerden elde edilen bulgulara göre ise 3D ADEN sistemi, algoritmik düşünme becerisini geliştirme konusunda yeterli bir materyaldir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [71]