An analysis of verb-noun combinations in high frequency verbs in argumentative essays of Turkish ELT students : the case of make and do
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Author
Subaşı, Gonca
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Kahraman, Mehmet
Metadata
Show full item recordAbstract
Kelime gruplarının ve özellikle eşdizimsellik bilgisinin yabancı bir dilde yetkinliğin önemli bir parçası olduğu sıklıkla iddia edilmektedir. Ayrıca, yüksek-frekanslı fiillerin öğrenenler için özellikle diğer kelimelerle kombine edildiğinde yanıltıcı olduğu da iddia edilmektedir. Anadil konuşanlarıyla kıyaslandığında bazı öğrenenler yüksek-frekanslı fiileri daha sık kullanırken, bazıları ise bunların eşdizimsellik özelliklerini ve sözcüksel olmayan anlamlarını göz önüne alarak kullanmaktan kaçınmaktadır. Bu çalışma İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin tartışmacı yazılarında make ve do yüksek-frekanslı fiilerinin bir fiil+isim kombinasyonundaki kullanımlarını ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda, bu çalışma öğrenen derlemindeki aşırı kullanımı/ yetersiz kullanımı, dilbilgisel ve anlamsal örüntüleri ve hatalı kullanımları incelemiştir. Bu inceleme, karşılaştırma amacıyla, başvuru anadil derlemi olarak LOCNESS derleminden faydalanmıştır. Bulgular öğrencilerin make+isim gruplarını anadil derlemine göre yetersiz kullandığını; ayrıca dilbilgisel ve anlamsal olarak bazı benzerlik ve farklılıklar gösterdiğini ortaya koymuştur. Son olarak, hata incelemesi öğrencilerin make ve do fiil+isim kombinasyonlarında bazı problemleri olduğunu ortaya koymuştur. Bu çalışma ve önceki çalışmaların bulgularına dayanarak, çalışma özellikle dil öğretim ortamları için kuramsal ve uygulamalı öneriler paylaşmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [83]