Öğretmenlerin özel yeteneklilere yönelik algıları
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Author
Bal Sezerel, Bilge
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı
Şirin, Esra
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmada öğretmenlerin özel yetenekli öğrencilere yönelik algılarını belirlemek hedeflenmiştir. Çalışma 2020-2021 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Milli EğitimBakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan okul öncesi, ilköğretim birinci kademe (1, 2, 3, 4. sınıf), ilköğretim ikinci kademe (5, 6, 7, 8. sınıf) ve ortaöğretim kademesinde çalışan 541 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan açık uçlu anket çalışması ile öğretmen görüşleri elde edilmiş ve elde edilen 246 farklı özellik içinden öğretmenlerin en çok listeledikleri özelliklerin merak, yaratıcılık, hızlı öğrenme ve sıra dışı olma olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra öğretmenlerin hırçın olma, içine kapanık olma, sosyal uyum problemi yaşama şeklinde olumsuz özelliklere de yer verdikleri görülmüştür. Öğretmenlerin algılarına yönelik yapılan MANOVA analizleri sonucunda cinsiyet ve öğretim kademelerine göre öğretmenlerin özel yeteneklilere yönelik algı puanları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Diğer taraftan deneyim değişkenine göre öğretmenler arasında imgesel ve düşünsel durum algı düzeylerinde 11-15 yıllık ve 16-20 yıllık öğretmenler ile 1-5 yıllık öğretmenler arasında deneyim yılı yüksek öğretmenler lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [227]