Emergency remote teaching and learning behind the screen : a case study on the perspectives of freshman ELT students and their instructors
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Author
Yavuz, Handan
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dinçer, Pınar
Metadata
Show full item recordAbstract
Koronavirüs salgınını kontrol altına almak için getirilen kısıtlamalar, tüm eğitsel faaliyetlerin çevrimiçi ortama taşınmasına neden olmuş ve eğitim dünyası daha önce görülmemiş değişimlere maruz kalmıştır. Bu çalışma, Kovid-19 salgının dayattığı Acil Uzaktan Öğretim'e karşı Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin ve bu öğrencilerin derslerine giren öğretim elemanlarının bakış açılarını incelemeyi hedeflemektedir. Nitel bir durum çalışması olarak tasarlanan bu çalışmada, veri kaynakları olarak yansıtıcı günlükler, odak grup görüşmeleri ve sanal sınıf gözlemleri kullanılmıştır. Çalışmaya, 11 birinci sınıf öğrencisi ile onların derslerine giren 4 öğretim elemanı olmak üzere toplam 16 kişi katılmıştır. Veriler, nitel içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma bulguları, Acil Uzaktan Öğretimin hem öğrenciler hem de öğretim elemanları için zorlu ve çoğunlukla dezavantajlı bir süreç olduğunu göstermiştir. Dezavantajlar arasında teknik sorunlar, kişiye özgü sorunlar, canlı derslerle ilgili sorunlar ve ödev/sınavlarla ilgili sorunlar yer almaktadır. Avantajlar ise kişiye özgü, canlı derslere özgü ve sınavlara özgü avantajlardan oluşmaktadır. Son olarak, çalışma bulguları ilgili alanyazın doğrultusunda tartışılmış ve gelecek çalışmalar için çeşitli uygulamalar ve öneriler sunulmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [248]