Okul-aile iş birliğine ilişkin öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Eskişehir ili Tepebaşı merkez ilçesinde bulunan üç devlet ve üç özel ilkokullarında okul-aile iş birliği kapsamında yapılan çalışmaların neler olduğunu saptamak ve bu çalışmalar hakkında öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin görüşlerini belirlemektir. Nitel bir araştırma olan çalışmadaki veriler, toplam altı ilkokuldaki dördüncü sınıf öğrenciler, öğretmenler ve veliler ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. On yedi öğretmen, on sekiz veli ve on dokuz öğrenci olmak üzere toplam elli dört kişi ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmada görüşme formu ile toplanan veriler de betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Öğretmenlerle, velilerle ve öğrencilerle yapılan görüşmelerden elde edilen bulgular doğrultusunda araştırmada öğretmenlerin, velilerin ve öğrencilerin okul-aile iş birliği ile ilgili ortak düşüncelerinin olduğu ve okullarında iş birliği kapsamında ortak etkinliklerin yapıldığı tespit edilmiştir. Okul türlerinde iş birliği kapsamında birbirlerinden farklılaşan etkinliklerin, beklentilerin, sorunların olduğu sonuçlarına da ulaşılmıştır.
Collections
- Yüksek Lisans [24]