Okul müdürlerinin rol ve sorumluluklarıyla seçim ve yetiştirilmesi sürecinin değerlendirilmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2022Author
Boyacı, Adnan
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Turhan, Mehmet
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmanın genel amacı eğitim yönetimi alanında çalışma yürüten öğretim üyelerinin, okul yöneticilerinin ve Milli Eğitim Bakanlığı yöneticilerinin okul yöneticilerinin seçilmesi ve yetiştirilmesine dair görüşlerinin tespit edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırma nitel araştırma yöntemiyle temel nitel araştırma desenine göre tasarlanmıştır. Betimsel analizlerle elde edilen araştırma bulgularına göre katılımcı görüşleri sekiz tema ve 35 alt tema altında ele alınmıştır. Araştırmanın öne çıkan sonuçlarına göre bürokratik işler ve fiziksel iyileştirmeler okul yöneticilerinin temel uğraşlarını oluşturmaktadır. Okul yöneticileri öğretimsel rollerine daha fazla önem atfetmelerine rağmen bu durumla orantılı şekilde bu işlere zaman ayıramamaktadırlar. Okul yöneticilerinin liderlik rolleri ile çevre ile ilişkilere dair rolleri daha önemli görülmektedir. Ayrıca seçme uygulamasının geçerliği de sorgulanmaktadır. Okul yöneticilerinin seçilmesinde temel alınması gereken nitelikler arasında liyakat, liderlik, etkili iletişim ve öğretmenlik deneyimi önemli görülmektedir. Ayrıca, okul yöneticilerinin yetiştirilmesine belirsizliklerin yaşandığını ve bir standardın yakalanamadığı düşünülmektedir. Okul yöneticiliğin profesyonel bir meslek olarak tanınmasına dair talepler dikkat çekmektedir. Araştırmanın sonuçları ışığında araştırmacılara, uygulayıcılara ve politika yapıcılara çeşitli öneriler sunulmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [142]