Teacher readiness of pre-service English language teachers before and after the practicum
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2022Author
Keçik, İlknur
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Kokrmaz, Hüsem
Metadata
Show full item recordAbstract
Karma yöntemli açımlayıcı sıralı desenli bu çalışma, yabancı dil öğretmen adaylarının okul deneyimi dönemlerindeki öğretmen hazırbulunuşluklarını öğretmen öz-yeterliği, öğretmeye ilişkin tutumlar, öğretme motivasyonları ve kişilik özellikleri olarak belirlenen dört bileşen ışığında araştırmayı amaçlamaktadır. Yabancı dil öğretmen adaylarının algılanan öz-yeterlikleri, öğretmeye ilişkin tutumları ve öğretme motivasyonlarındaki değişimleri incelemek için bir Türk devlet üniversitesinde öğretmenlik uygulaması dersine kayıtlı 80 son sınıf İngilizce öğretmenliği öğrencisinden çalışma esnasında ortaya çıkan COVID-19 salgını ile sekteye uğramış okul deneyimi dönemi öncesi ve sonrasında üç ayrı ölçek kullanarak iki set nicel veri toplanmıştır. Bunun yanında, yabancı dil öğretmen adaylarının okul deneyimleri ve öğretmen hazırbulunuşluklarına dair görüşleri okul deneyimi dönemi sonrası 11 katılımcı ile gerçekleştirilen yarı-yapılandırılmış telefon görüşmeleri ile incelenmiştir. Çalışmanın bulguları okul deneyimi sonunda katılımcıların öğretme öz-yeterlikleri ve öğretmeye dair tutumlarında anlamlı artışlar ortaya koymuştur. Dahası, katılımcıların öğretme motivasyonlarının özgecil ve içsel yönde değiştiği ve öğretmenlik mesleğinin gerçeklerine daha hâkim hale geldiği ortaya çıkmıştır. Bunun yanında, öğretmeye dair tutumlar, öğretme öz-yeterlikleri ve öğretmenlik mesleği seçimini etkileyen bazı motivasyon faktörleri arasında anlamlı korelasyonlar bulunmuştur. Son olarak, katılımcıların okul deneyimine ilişkin görüşleri deneyimin önemi ve bu yönde olanaklara duyulan ihtiyaçlar, teori ve pratik arasındaki farklar, pandeminin etkileri ve daha fazla mesleki gelişim ihtiyacı etrafında yoğunlaşmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [83]