Lise öğretmenlerinin sendikal örgütlenmeye bakışları : Eskişehir ili örneği
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Eskişehir il merkezindeki liselerde görev yapan öğretmenlerin sendikal örgütlenmeye ilişkin görüşlerini belirlemektir. Lise öğretmenlerinin sendikal örgütlenmeye ilişkin görüşleri; cinsiyet, kıdem, görev, eğitim düzeyi, görev yaptığı okul türü, sendika üyelik durumu ve üye olunan sendika gibi değişkenler hesaba katılarak incelenmiştir.Çalışma için gerekli veriler alanyazın taraması ve anket uygulaması yoluyla elde edilmiştir. Uygulanan anketle elde edilen veriler SPSS 17.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anketteki maddelerle ilgili olarak elde edilen veriler için ?Normalite Testi? uygulanmıştır. Bunun için ?Kolmogorov-Smirnov Testi? yapılmış, ancak verilerin ?normal dağılım? göstermediği saptanarak ?Nonparametrik İstatistiksel Yöntemin? uygulanmasına karar verilmiştir. Verilerin analizinde öncelikle tüm bağımsız değişkenler için frekans (f), yüzde (%) ve aritmetik ortalama değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca, araştırmada nonparametrik istatistiklerden ?Mann-Whitney U Testi? ve ?Kruskal-Wallis H Testi? kullanılmıştır. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında ikiden fazla olmayan bağımsız ortalamalar arasındaki farkı test etmek için Mann-Whitney U Testi, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplararası karşılaştırmalarında Kruskal Wallis H-Testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında ve %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçları şöyledir: Lise öğretmenleri sendikal örgütlenmeye genel anlamda olumlu yaklaşmışlardır. Lise öğretmenlerinin sendikal örgütlenmeye ilişkin görüşleri arasında ?cinsiyet, görev, mesleki kıdem, eğitim düzeyi ve görev yaptığı okul türü? bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur. Lise öğretmenlerinin sendikal örgütlenmeye ilişkin görüşleri arasında ?herhangi bir sendikaya üye olup olmama durumu bakımından ?öğretmenlerin örgütlenme nedenleri ve öğretmenlerin örgütlenmeme nedenleri? boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [54]