İki yarıyıl üç ara dönem uygulaması kapsamında gerçekleştirilen mesleki çalışma programının öğretmen ve yönetici görüşlerine göre incelenmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2022Author
Kürüm Yapıcıoğlu, Dilruba
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Elmas, Nermin
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2019-2020 eğitim-öğretim yılında yürürlüğe koyduğu iki yarı yıl üç ara dönem uygulamasının öğretmen ve yönetici görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Temel nitel araştırmaya göre desenlenen araştırmanın verileri açık uçlu anketler ve dokümanlar aracılığıyla toplanmış ve verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Eskişehir ili Tepebaşı ve Odunpazarı ilçelerinde görev yapan öğretmen ve yöneticilerden oluşmuştur. Araştırma sonucunda genel olarak öğretmenlerin ve yöneticilerin ara dönem uygulamasından memnun oldukları, öğrenciler için ara tatil uygulamasını yararlı buldukları belirlenmiştir. Bununla birlikte mesleki çalışmalar kapsamındaki etkinliklerin tüm kademelerde bakanlığın okullara gönderdiği program kapsamında her okulun kendi şartlarını gözeterek öğretmenlerle birlikte etkinlik planları oluşturduğu ve uyguladığı görülmüştür. Katılımcılar uygulama sürecinden memnun olduklarını ve beklentilerini çoğunlukla karşıladığını belirtmişlerdir. Tüm okul kademelerinde uygulamadan memnun olmayan, ara dönem uygulamasına ve mesleki çalışma programına eleştirel yaklaşan öğretmenler olmakla birlikte görüşlerin çoğunlukla olumlu olduğu saptanmıştır. Mesleki çalışma programı kapsamında özellikle sosyal ve kültürel etkinlikler öğretmenler tarafından memnuniyetle karşılanmıştır. Ara dönem uygulaması sürecinde öğretmenlerin kendi çocuklarını bırakmada güçlük yaşamaları, hava şartları, sosyal etkinliklerin ücretli olması, ulaşım gibi çeşitli güçlükler belirtilmiş olsa da öğretmenlerin büyük çoğunluğu süreç içerisinde güçlükle karşılaşılmadığı yönünde görüşlerini sunmuşlardır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]