W.A. Mozart'ın "Figaro'nun Düğünü" operasındaki "Figaro"nun rol bakımından analizi
Abstract
Bu çalışmanın ana amacı W.A Mozart'ın "Figaro'nun Düğünü" operasında yer alan "Figaro" rolünü analiz etmektir. Yapılan çalışmada ilk olarak eserin bestecisi Wolfgang Amadeus Mozart'ın hayatından, yaşadığı dönemden ve eserler verdiği Klasik Dönem müzik anlayışından ve Klasik Dönem'e öncülük niteliği taşıdığı düşünülen akımlara dair bilgiler aktarılmıştır. W.A Mozart'ın sanat anlayışını oluşturan olaylara, dönemlere değinilmiştir. "Figaro'nun Düğünü" oyununun yazarı olan Pierre Beaumarchais'nin ve "Figaro'nun Düğünü" operasının libretto yazarı olan Lorenzo Da Ponte'nin hayatından kesitlere yer verilmiştir. "Figaro'nun Düğünü" operasında yer alan karakterler tanıtılmıştır. Son olarak çalışmaya konu olan rol analizinin temellendirildiği Michel Foucault'nun "güç" ve "panoptikon" kavramlarına dair bilgiler verilerek Figaro'nun rol bakımından analizi yapılmıştır. Figaro'nun Düğünü operasıyla Figaro'nun ataerkil bir düşünce yapısına sahip olduğu ve kadınların dönem şartlarında ataerkil yapının altında mücadele ettikleri görülmüştür. Eserdeki kadın karakterlerin kendilerine ait ve erkeklere karşı kullanabilecekleri güç yapısına sahip olmak için çaba sarf ettikleri ve bir anlamda da bu çabayı kazandıkları sonucuna varılmıştır. Eserin yazarının dönem ve kadın erkek ilişkilerindeki adaletsizliği metin altına saklayarak ironik bir şekilde oyundaki karakterler aracılığıyla okuyucuya ve seyirciye ulaştırdığı çıkarımı yapılmıştır
Collections
- Tez Koleksiyonu [33]