Ara
Toplam kayıt 25, listelenen: 1-10
Türkiye küresel konteyner liman projeleri: 2035 yılı konteyner trafik hacmi ve dış ticaret projeksiyonu
(Anadolu Üniversitesi, 2023)
İhracata dayalı büyüme modeli çerçevesinde Türkiye kalkınma planlarında mega konteyner liman projelerine yer verilmiştir. Bu planlarda küresel ticaretin en büyük ortakları olan limanların kapasitesinin artırılması ile ülke ...
Ulus inşasında ulusal sembollerin ayrıştırıcı ve birleştirici rolleri: Bir vaka örneği olarak Niyazov Dönemi Türkmenistan
(Anadolu Üniversitesi, 2023)
Sovyet sonrası dönemde bağımsızlıklarını kazanan Türk Cumhuriyetleri’nde yeni bir ulus-devlet ve ulusal kimlik inşası süreci yaşanmıştır. Çoğu, bu süreçte siyasal sembollerin ulusal bir kimlik oluşturmadaki rollerinden ...
Kesişimsellik kavramı üzerine hazırlanan lisansüstü tezlerin analizi (2011-2022)
(Anadolu Üniversitesi, 2023)
Bu çalışmanın amacı, kesişimsellik kavramı üzerine Türkiye’de hazırlanan lisansüstü tezleri bazı değişkenler bağlamında analiz etmektir. Çalışma ayrıca, konuya ilgi duyan araştırmacılar için bir rehber oluşturmayı ...
İş sağlığı ve güvenliği farkındalığına etki eden faktörlerin belirlenmesi: Sağlık çalışanları üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2023)
Araştırmada sağlık personelinin iş sağlığı ve güvenliği farkındalık düzeyine etki eden faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Tanımlayıcı ve kesitsel nitelikte olan bu araştırma, Türkiye’de bir devlet hastanesinde doktor, ...
Legatum Refah Endeksi çerçevesinde Türkiye’nin analizi: 2007-2022
(Anadolu Üniversitesi, 2023)
Legatum Refah Endeksi, 167 ülkenin 2007’den beri istikrarlı verisini tutmaktadır. Endeks 3 tematik alan altında sınıflandırılmış 12 refah bileşeni ve 67 uygulanabilir politika alanı (öğe) altında 300 gösterge ile ...
Çevrimiçi alışveriş platformlarında teknoloji özellikleri ve marka özgünlüğünün marka imajı, marka bağlılığı ve marka özdeğerine etkisinde marka itibarının düzenleyici rolü
(Anadolu Üniversitesi, 2023)
Bu çalışmanın amacı teknoloji özelliklerinin ve marka özgünlüğünün markanın işlevsel imajı üzerindeki etkisini ve markanın işlevsel imajının duygusal marka bağlılığı ve markanın özdeğeri üzerindeki etkisini araştırmaktır. ...
Sosyal medyadaki politik pazarlama faaliyetlerinin Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi öğrencileri üzerindeki etkisine yönelik bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2023)
Sosyal medya, artık günümüzde demokratik hayatın önemli güçlerinden biridir. Politik pazarlama ise seçimlerde, seçmen tercihinde etkili unsurlardandır ve siyasal partilerin seçim başarısı, politik pazarlama ile doğrudan ...
İş yeri arkadaşlığının iş yeri mutluluğu üzerinde etkisi: İş yaşam kalitesinin aracı rolü
(Anadolu Üniversitesi, 2023)
Bu çalışmanın amacı, iş yeri arkadaşlığının iş yeri mutluluğuna etkisinin olup olmadığını ve etkinin var olması durumunda iş yaşam kalitesinin aracı rolünün ortaya konması amaçlanmıştır. Bu kapsamda, Isparta ilinde kozmetik ...
Factors affecting e-commerce transaction volume based on a multiple regression model (Case of Turkey)
(Anadolu Üniversitesi, 2023)
The widespread use of the internet in the 21st century, thanks to the developments in information technologies, has affected not only daily life but also economic activities. With the spread of the internet, business owners ...
Sağlık çalışanlarının Covid-19 sürecinde karşılaştıkları VUCA ortamının iş stresi ve tükenmişlikleri üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2023)
Bu çalışma sağlık çalışanlarının Covid-19 sürecinde karşılaştıkları oynak, belirsiz, karmaşık ve muğlak çalışma ortamlarını ifade eden VUCA ortam algısının, çalışanların tükenmişlik düzeyleri üzerindeki etkisinde iş stresinin ...