Özel Markalı Ürünlerin Pazarlama Stratejileri Ve Bursa İlindeki Perakende Gıda İşletmeleri Üzerinde Bir Alan Araştırması
Abstract
Perakende sektöründe yaşanan yoğun rekabet ve gelişmeler karşısında rekabet avantajı sağlamaya
çalışan perakende işletmeler, farklı bir strateji olarak kendi markalı ürünlerini de geliştirmeye
yönelmektedirler. Ülkemizde de perakende işletmeler tarafından özel markalı ürünlere yönelimin
özellikle son yıllarda giderek artması, bu konuyu ilgi odağı haline getirmiştir. Bu doğrultuda çalışmada
perakendecilerin markalı ürünleri, özel markalı ürünler olarak ele alınmakta ve perakendecilerin
kendilerine ait olan ve sadece kendi mağazalarında satışa sundukları “özel markalı ürünler”
incelenmektedir. Çalışmanın amacı, Türkiye’de özel markalı ürünler geliştirmek isteyen perakendeciler
için bir rehber oluşturmaktır. Bu nedenle çalışmanın ilk bölümünde perakendecilerin özel markalı
ürünleri için pazarlama süreci ayrıntılı olarak incelenmekte ve izleyebilecekleri pazarlama stratejileri
ele alınmaktadır. Çalışmanın devamında ise Bursa ilinde faaliyet gösteren ve özel markalı ürünleri olan
perakende gıda işletmeleri üzerinde bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Retailers that attempt to gain competitive advantage against the intensive competition and
developments existing in the retailing sector, tend to develop their own branded products as a different
strategy. The gradually increasing of the tendency to private labels by the retailers makes this subject
a focus of interest especially in recent years in our country. Thus, retailers’ branded products which
retailers own and sell only in their own stores are called “private label products” and these products
are examined in the study. The purpose of this study is to make a guide for retailers which want to
develop private label products in Turkey. For this reason, marketing process for retailers’private label
products is reviewed in detail and marketing strategies of private label products are presented in the
first part of this paper. In the next part of the study, a field research was done on retail food enterprises
which have private label products in Bursa.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCollections
- Cilt.09 Sayı.2 [11]