Kitlesel açık çevrimiçi derslerde etkileşimi artırmaya yönelik uzman görüş ve önerilerinin incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Anadolu Üniversitesi
0000-0003-3618-4123
0000-0003-4475-4923
0000-0001-7555-2561
0000-0001-6371-1182
Erdem Aydın, İrem
Yıldırım, Yusuf
Demirbağ, İrem
Işıkcı, Cem
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Erdem Aydın, İ, Yıldırım, Y, Demirbağ, İ, Işıkcı, C. (2021). Kitlesel açık çevrimiçi derslerde etkileşimi artırmaya yönelik uzman görüş ve önerilerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 6-34.Özet
Bilişim teknolojilerindeki değişmeler, öğrenme-öğretme faaliyetlerinin işleyişini etkileyerek yeni öğrenme ortamlarının gelişmesine, yeni uygulamaların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (KAÇD)’de bu gelişimlerin ortaya çıkardığı oluşumlardan biridir. KAÇD’lerden öğrenenlerin yararlanabilmesi için etkileşimin ders süresince sürdürülmesi, artırılması ve yönetilmesi önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu gerekçe doğrultusunda çalışmanın temel amacı KAÇD’lerde etkileşimin kavramının neden önemli olduğunu ortaya koymak ve nasıl arttırılacağı konusunda öneriler geliştirmektir. Bu genel amaç çerçevesinde KAÇD’lerde etkileşimin neden önemli olduğu, öğrenme sürecinde öğrenen-öğrenen, öğrenen-öğretici ve öğrenen-içerik etkileşiminin nasıl arttırılabileceği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiş, görüşme yöntemi kullanılmıştır. Görüşmeler uzaktan eğitim alanında uzman, daha önce KAÇD ve çevrimiçi öğrenme ortamları, öğretim tasarımı konularında çalışmalar yapmış dört öğretim üyesiyle yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile standart açık uçlu sorular sorularak veriler toplanmıştır. Verilerin toplanmasının ardından içerik analizi çalışması yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, uzmanlar etkileşimin neden önemli olduğu sorusunu cevaplarken en büyük vurguyu yalıtılmışlık hissini ortadan kaldırdığı noktasına yapmışlardır. Genel olarak öğrenen-öğrenen, öğrenen-öğretici ve öğrenen-içerik etkileşimini arttırma konusundaki değerlendirmelere bakıldığında; içerik geliştirilirken hedef kitle analizinin yapılması gerektiği, içeriklerin ders kazanımları doğrultusunda hazırlanmasının önemi, etkileşim çeşitliliğinin sunulması, bireysel dönütlerin verilmesinin önemi ve öğrenenlerin kültürel farklılıklarının dikkate alınmasının gerekliliği konularının en çok vurgulanan noktalar olduğu görülmüştür.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
7Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28043Koleksiyonlar
- Cilt: 7 Sayı (2) [9]