Tartışma forumlarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında kullanılabilirliği ve bir ölçme-değerlendirme kriteri olarak değerlendirilmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2022Author
Anadolu Üniversitesi
0000-0002-4301-1370
Kılınç, Hakan
Metadata
Show full item recordCitation
Kılınç, H. (2022). Tartışma forumlarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında kullanılabilirliği ve bir ölçme-değerlendirme kriteri olarak değerlendirilmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 8 (1), 1-31.Abstract
Çevrimiçi öğrenme ortamları; öğrenme materyallerine erişme, içerik, öğretici ve öğrenenler ile etkileşme; öğrenme sürecinde öğrenene destek olma, bilgiyi elde etmek için kişisel anlamı yapılandırma ve öğrenme deneyimini arttırma olarak tanımlanabilecek olan çevrimiçi öğrenmenin (Ally, 2004) gerçekleştirilmesine olanak veren internet tabanlı ortamlardır. Çevrimiçi öğrenme ortamlarının eşzamanlı ve eşzamansız iletişim, içerik yönetimi, yönetimsel konular, değerlendirme, öğrenen-öğretici-içerik arasındaki etkileşim gibi boyutlarda eğitimsel düzenlemeler içermesi gerekmektedir (Hrastinski, 2007). Bununla birlikte, Davis (2004) öğrenme çıktılarını belirlemenin etkili bir öğrenme ortamı oluşturmak açısından önemine vurgu yapmış ve eğer öğrenme materyalleri ve öğrenme çıktıları açıkça ve kapsamlı olarak tanımlanmışsa iyi bir öğrenme sistemi inşa etmenin daha kolay olacağını söylemiştir. Çevrimiçi öğrenme ortamlarının metin tabanlı veya görsel tabanlı olmaları gibi yapısal özelliklerinin yanında dayandığı kuramsal temeller ve eğitimsel düzenlemeler de öğrenme ortamlarının daha etkili ve verimli olması için önemlidir. Bu noktada, en çok vurgu yapılan konulardan birinin de çevrimiçi öğrenme ortamlarında gerçekleştirilen etkileşimler olduğu ifade edilebilir.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
8Issue
1Collections
- Cilt: 8 Sayı (1) [6]