Hayat bilgisi dersinde gerçekleştirilen değer eğitiminin görsel kültür çalışmaları yoluyla yürütülmesi : bir eylem araştırması
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokul Hayat Bilgisi dersinde değer eğitiminin görsel kültür çalışmaları yoluyla nasıl yürütülebileceğini ortaya koymaktır. Eylem araştırması ile desenlenen araştırmanın katılımcılarını ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen ilkokul üçüncü sınıf düzeyindeki 13 öğrenci oluşturmuştur. Bu kapsamda katılımcıların belirlenmesinde gönüllülük ve derslere düzenli olarak devam etme durumu göz önünde bulundurulmuştur. Araştırmanın verileri; gözlem, yarı yapılandırılmış görüşme, öğrenci günlükleri, araştırmacı günlüğü, kişisel bilgi formu, etkinliklere ilişkin video kayıtları, fotoğraflar, öğrenci ürünleri ve geçerlik komitesi kayıtları yoluyla elde edilmiştir. Uygulamanın gerçekleştirildiği sınıfta Hayat Bilgisi dersinde değerler eğitiminde, görsel kültür çalışmalarına dayalı 10 ders planından oluşan 3 eylem planı hazırlanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda uygulama süreci ve değerler, gelişime katkıları, sorunlar ve çözüm önerileri ile katılımcı görüşleri olmak üzere dört temaya ulaşılmıştır. Araştırma bulgularına göre ilkokul Hayat Bilgisi dersinde değer eğitiminde görsel kültür çalışmaları yoluyla gerçekleştirilen etkinliklerin öğrencilerin yardımlaşma, sevgi, saygı, dostluk, adalet, vatanseverlik, dürüstlük, özdenetim, sabır, sorumluluk değerlerine ilişkin farkındalığının artmasına katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerde çevreyi ve hayvanları korumaya ilişkin duyarlılığın arttığı ve öğrencilerin bu konuda çaba gösterdiği görülmüştür.
Collections
- Doktora [12]