Öğretmen Adaylarının Kişilerarası İlişkileri Ve Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişki
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının sahip oldukları bağlanma stillerinin kişilerarası
ilişkilerini yordayıp yordamadığını ortaya koymaktır. Araştırmaya, 2007-2008 Öğretim Yılı Bahar
Döneminde Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 230 öğrenci katılmıştır. Veriler,
bağlanma stilleri için Griffin ve Bartholomew (1994) tarafından geliştirilmiş, Sümer ve Güngör (1999)
tarafından Türkçe’ye uyarlanmış İlişki Ölçekleri Anketi, kişilerarası ilişkiler için Şahin, Durak ve Yasak
(1994) tarafından geliştirilmiş Kişilerarası İlişkiler Ölçeğiyle toplanmıştır. Araştırma bulguları için
regresyon analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda, güvenli bağlanma stilinin besleyici ilişki tarzını,
kayıtsız bağlanma stilinin ise ketleyici ilişki tarzını açıkladığı görülmüştür. Bu çalışmada araştırmanın
amacı doğrultusunda elde edilen bulgular, daha önce yapılan çalışmalar ve kuram dikkate alınarak
tartışılmıştır. The aim of this research is to investigate whether the teacher trainees’ attachment styles predict
interpersonal relationships. Two hundres thirty students attending the Faculty of Education, Anadolu
University during the Spring Semester of 2007-2008 participated this study. The data on the attachment
styles were collected by “The Relationship Scale” developed by Griffin and Bartholomew (1994) and
adapted to Turkish by Sümer and Güngör (1999). The data on the interpersonal relationships were
collected by means of “Interpersonal Relationship Scale” developed by Şahin, Durak and Yasak (1994).
The regression analysis. was applied to the data. According to the results, it can be stated that secure
attachment style predicted nourishing interpersonal relationships, and dismissing attachment style
predicted poisoning interpersonal relationships. The findings achieved in view of the study aim were
discussed according to the previous studies and theory.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCollections
- Cilt.09 Sayı.2 [11]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]