Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde sürdürülebilir risk zekası oluşturma önerisi
Abstract
Bu araştırmada Risk Zekâsının Açık ve Uzaktan Öğrenme sistemlerinde oluşturulmasına yönelik bir araştırma yapılması hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda ise Açık ve Uzaktan Öğrenme Kurumlarında uygulanabilir bir Risk Zekâsı Rehberi oluşturulması amaçlanmıştır. Araştırmada Açık ve Uzaktan Öğrenme Sistemlerinin yönetim, iletişim, öğrenme, teknoloji ve değerlendirme boyutlarında bireysel ve kurumsal risk zekâsının oluşturulabilmesi kapsamında bir rehber görevi oluşturulacak bir kontrol listesi oluşturulması hedeflenmiştir. Bu kapsamda yeterli ve derinlemesine bilgi ve yaşantıya sahip uzmanların görüşleri alınmıştır. Bu nedenle araştırma, nitel bir durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmada ilk olarak, kuramsal temel çerçevesinde bir kuramsal dizey (matris) geliştirilmiş ve bu kuramsal dizeyden oluşturulan anket sorularıyla bireysel görüşleri Delphi tekniğiyle alınmıştır. Daha sonra, bireysel görüşmelerden elde edilen veriler BAHP yöntemiyle analiz edilmiş ve bir kontrol listesi geliştirilmiştir. Bu kontrol listesine Risk Zekâsı Küpü Rehberi adı verilmiştir. Ortaya çıkan bu rehberin Açık ve Uzaktan Öğrenme Sistemlerinde Risk Yönetimi Sürecinin tasarlanmasında ve yürütülmesinde yol gösterici olduğu düşünülmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [56]