Erken çocukluk dönemindeki gelişimsel yetersizliği olan çocukların öğretmenlerinin öğrencilerinin oyun becerilerine ilişkin görüşleri
Abstract
Bu araştırmanın amacı, erken çocukluk döneminde gelişimsel yetersizliği olan çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri ve özel eğitim öğretmenlerinin oyun becerilerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi ve bu görüşlerin karşılaştırılmasıdır. Araştırma sorularına yanıt bulmak amacıyla araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden ülkemizin Doğu Anadolu bölgesine bağlı illerde gelişimsel yetersizliği olan çocuklarla çalışan 8 okul öncesi ve 8 özel eğitim öğretmeniyle görüşülmüştür. Araştırma nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenolojik desenle gerçekleştirilmiş, veriler yarı-yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Her iki katılımcı grubuna sorulan yarı-yapılandırılmış sorular içerik analiziyle analiz edilmiştir. Araştırma bulgularında okul öncesi ve özel eğitim öğretmenlerinin oyun becerilerine yönelik tanımlamaları ve oyun etkinliklerine programlarında yer verme sıklığı temalarındaki görüşlerinde benzerlik bulunmuştur. Bu benzerliklerin yanı sıra iki öğretmen grubunun oyun davranışlarına yönelik gözlemleri, programlarında yer verdikleri oyunlar, programlarında oyun etkinliklerine yer verme amaçları, öğrencilerinin oyun etkinliklerine katılımı hakkındaki düşünceleri, öğrencilerinin oyun becerilerini destekleme hakkındaki düşünceleri ve birbirilerine vermek istedikleri öneriler temalarındaki görüşlerinde farklılık bulunmuştur. Bu bulgular alanyazın ışığında tartışılmış ve gelecekteki araştırmalara ve aynı zamanda uygulamalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [227]