Çevrimiçi lisansüstü öğrenenlerin uzaktan öğrenmeye yönelik tutumları ile sosyal kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tezsiz Yüksek Lisans ve Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans programlarına kayıtlı öğrenenlerin uzaktan öğrenmeye yönelik tutumları ve sosyal kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Aynı zamanda öğrenenlerin sosyal kaygıları ve e-öğrenmeye yönelik tutumlarının demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın evreni, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ve Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tezsiz Yüksek Lisans programlarına kayıtlı öğrenenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise bu enstitülerde öğrenim gören 142 öğrenenden oluşmaktadır. Katılımcıların 80’i (%56,3) kadın; 62’si (%43,7) erkek öğrenenlerdir. Araştırma modeli olarak ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak Kişisel Bilgi Formu, E-Öğrenmeye Yönelik Genel Bir Tutum Ölçeği ve E-Öğrenme Ortamları İçin Sosyal Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrenenlerin sosyal kaygıları ve e-öğrenmeye yönelik tutumları arasındaki ilişkiye bakıldığında negatif yönlü güçlü bir ilişkinin olduğu saptanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [45]