Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)
Bu bölümdeki koleksiyonlar
-
Cilt: 1 Sayı: 1 [5]
2017 -
Cilt: 1 Sayı: 2 [7]
2017 -
Cilt: 2 Sayı: 1 [3]
2018 -
Cilt: 2 Sayı: 2 [6]
2018 -
Cilt: 2 Sayı: 3 [5]
2018 -
Cilt: 2 Sayı: 4 [2]
2018 -
Cilt: 3 Sayı: 1 [4]
2019 -
Cilt: 3 Sayı: 2 [5]
2019 -
Cilt: 3 Sayı: 3 [4]
2019 -
Cilt: 3 Sayı: 4 [4]
2019 -
Cilt: 4 Sayı: 1 [4]
2020 -
Cilt: 4 Sayı: 2 [5]
2020 -
Cilt: 4 Sayı: 3 [7]
2020 -
Cilt: 4 Sayı: 4 [8]
2020 -
Cilt: 5 Sayı: 1 [5]
2021 -
Cilt: 5 Sayı: 2 [6]
2021 -
Cilt: 5 Sayı: 3 [6]
2021 -
Cilt: 5 Sayı: 4 [7]
2021 -
Cilt: 6 Sayı: 1 [7]
2022 -
Cilt: 6 Sayı: 2 [7]
2022 -
Cilt: 6 Sayı: 3 [6]
2022 -
Cilt: 6 Sayı: 4 [7]
2022 -
Cilt: 7 Sayı: 1 [14]
2023 -
Cilt: 7 Sayı: 2 [7]
2023 -
Cilt: 7 Sayı: 3 [14]
2023 -
Cilt: 7 Sayı: 4 [33]
2023 -
Cilt: 8 Sayı: 1 [21]
2024 -
Cilt: 8 Sayı: 2 [12]
2024 -
Cilt: 8 Sayı: 3 [10]
2024 -
Cilt: 8 Sayı: 4 [6]
2024
Güncel Gönderiler
-
A hierarchical linear models approach to explaining reflective thinking skill through problem solving
(Anadolu Üniversitesi, 2024)The purpose of this study is to identify the student and teacher level factors that explain the reflective thinking skills through problem solving of elementary school pupils. The research was conducted in public elementary ... -
An action research on basic competence in science and technology in social studies course
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Social Studies course is one of the basic courses that prepare students for social life. Change and development have become important in science and technology in the present time. Social Studies course has found its place ... -
Beş Faktörlü Başarı Hedef Yönelim Ölçeği'nin Fen Bilimleri Dersi için Türkçe’ye uyarlanması
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Bu çalışmanın amacı Lüftenegger, Bardach, Bergsmann, Schober ve Spiel (2019) tarafından geliştirilen performans hedefin hem normatif hem de görünürlük özelliğini yaklaşım ve kaçınma çerçevesinde ele alan 5 faktörlü Başarı ... -
Sınıf rehberliği programına dayalı kapsamlı gelişimsel PDR hizmetleri yıllık planlaması için bir yöntem önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Rehberlik ve psikolojik Danışmanlık alanında güncel olan gelişimsel yaklaşım, öğretimin başlangıcından, yükseköğretim öncesine kadar, tüm öğrencilerin gelişim dönemlerine, gelişimsel ihtiyaçlarına ve gelişimsel görevlerine ... -
İyilik hali ve psikolojik danışma ve rehberlik eğitimi
(Anadolu Üniversitesi, 2024)İyilik hali kavramı, psikolojik danışma ve rehberlik mesleğinin temellerini oluşturan gelişimsel, güçlü yanlara odaklı ve önleyici yanı olan temel felsefe ile doğrudan ilişkilidir. İyilik hali, optimal derece sağlıklı ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için yardımlı destekleyici iletişim
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan birçok birey konuşmayı etkili bir iletişim türü olarak kullanmakta güçlük çekmektedir. Alternatif ve destekleyici iletişim sistemlerinin (ADİS) OSB olan bireylerin iletişim yeterliliğini ... -
Students' mathematical literacy in the process of teaching problem solving strategies
(Anadolu Üniversitesi, 2024)The purpose of the study is to investigate the mathematical competence of 8th grade students in the context of teaching problem solving strategies. In the study, students were taught problem-solving strategies and were ... -
Examining intercultural interaction patterns in active learning groups: Erasmus+ building bridges through project arts example
(Anadolu Üniversitesi, 2024)The aim of this study is to reveal intercultural interaction patterns in active learning groups. The study group consists of 28 students between ages of 15-17 who continue their education in the 9th, 10th and 11th grades. ... -
Activities and opinions of science teacher candidates on ecological citizenship
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Teachers undertake important tasks regarding awareness of the environment and raising ecological citizens. In particular, science courses include ecological issues, and science teachers are more responsible for being ... -
Development of students' critical thinking skills with stem activities in early childhood science education
(Anadolu Üniversitesi, 2024)This research examines how design-based STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) activities in early childhood affect the development of critical thinking skills in preschool children aged 60-72 months. The ... -
Ölçme ve değerlendirme merkezinde çalışan fen bilimleri öğretmenlerinin LGS sınavında sorulan beceri temelli sorular hakkındaki görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri branşında Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavında sorulan beceri temelli sorulara ilişkin ölçme ve değerlendirme merkezinde çalışan fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesidir. ... -
Farklı sınıf düzeylerindeki öğrencilerin erime ve çözünmeye yönelik bilgi yapıları gelişim sürecinin kavramsal değişim teorilerine göre incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Araştırmada farklı sınıf düzeylerindeki öğrencilerin erime ve çözünmeye yönelik bilgi yapılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında Marmara Bölgesindeki bir şehrin bir ilçesinden 100 ... -
Sosyal Bilgiler ders kitaplarında toplumsal cinsiyetin temsili: İstanbul Sözleşmesi öncesi ve sonrası
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Bu araştırmada İstanbul Sözleşmesi yürürlüğe girmeden önce ve sonra Millî Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulunun onayı ile okullarda kullanılan Sosyal Bilgiler ders kitaplarının görsel ve metinlerinin toplumsal ... -
An investigation of teaching-learning process and measurement and evaluation in elementary english course curriculum with the communicative language approach (teachers’ views)
(Anadolu Üniversitesi, 2024)This study aimed to determine how teachers use the communicative language approach in the learning-teaching process and measurement-evaluation dimensions while implementing the 2018 Primary English Course (Grades 2-8) ... -
The relationship between teachers' Web 2.0 tools usage competency levels and self-efficacy perceptions
(Anadolu Üniversitesi, 2024)The research aims to determine Web 2.0 tools usage levels of teachers teaching at preschool, primary and secondary school levels, in terms of school levels and educational backgrounds, and to reveal the possible relationship ... -
Eğitim yöneticilerinin entelektüel sermaye yönetim yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Eğitim-öğretim ortamlarında yönetsel süreçler, öğretmenler başta olmak üzere diğer personelin ve okul dışı paydaşların, okulun amaçlar doğrultusunda etkili bir şekilde yönlendirilmesi ve entelektüel sermayenin yönetimi ile ... -
An investigation of brain-based learning principles in today's changing conditions
(Anadolu Üniversitesi, 2024)The increasing prevalence of brain research and the fact that the findings reveal important arguments about the learning process have led to the proliferation of brain-based learning studies. Brain-based learning principles, ... -
Demokratik eğitim üzerine yapılan çalışmaların bibliyometrik bir analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Eğitim bireyi topluma kazandıran, onun toplum içinde etkin bir vatandaş olarak yetişmesini amaçlayan bir süreçtir. Demokrasiyle yönetilen bir ülkede bireyler hayatın her anında demokrasiyi deneyimlemelidir. Bir ülkede ... -
Investigation of early childhood and primary school education teacher candidates' attitudes to gender roles in terms of gender, grade, mother’s and father’s education levels
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Gender inequality indeed persists as a pervasive issue worldwide, infiltrating numerous facets of society and impeding progress toward a more equitable and just world. Schools play a crucial role as essential institutions ... -
FeTeMM öğrencilerinin kişilik özellikleri ve kariyer gelişim ihtiyaçları
(Anadolu Üniversitesi, 2024)Bu çalışmada, Fen, Teknoloji, Matematik ve Mühendislik (FeTeMM) alanlarında eğitim gören üniversite öğrencilerinin kişilik özellikleri ve kariyer gelişim ihtiyaçları arasındaki ilişkilerini ortaya koymak amaçlamıştır. Bu ...