Yeni Binyılın Öğrencileri’nin Özellikleri
Abstract
21. yüzyılda dijital teknolojilerin kullanımı tüm dünyada her alanda yaygınlaşarak artış göstermiş
ve günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Bu gelişmenin doğal sonucu olarak da
dijital teknoloji ortamında doğan ve bu teknolojilerden etkilenerek büyüyen yeni nesil öğrenciler ortaya çıkmıştır. Dijital teknolojiyle kuşatılmış ortamlarda büyüyen öğrenciler, kendilerinden önceki nesillere
göre bil-işsel, sosyo-kültürel ve eğitim alanlarında önemli farklılıklara sahiptirler. Dijital Yerlilikten
Dijital Bilgeliğe uzanan süreçte bu nesil değişimine devam etmektedir. Yeni Binyılın Öğrencileri olarak
adlandırılan bu öğrencilere etkili bir eğitim sağlamak için, öncelikle bu öğrencilerin özelliklerinin neler
olduğunun bilinmesi gerekmektedir. Eğitim, ilk önce hedef kitleyi tanımakla başlar. Bu nedenle bu
makalede Yeni Binyılın Öğrencileri’ nin özellikleri incelenmiş, teknolojinin etkisiyle ortaya çıkan
değişim açıklanmıştır. Öğrenci profillerinde ortaya çıkan değişimin eğitim alanındaki açılımları
irdelenmiştir. In the 21st century, the use of the digital technologies has spread out the world and taken integral
part of the societies in daily life. Naturally, the new generations has appeared who are born and live in
the environments surrounded by digital media. When compared to the previous generations, new
generations, called New Millennium Learners show important differences according to their
predecessors in terms of cognitive, socio-cultural and educational domains. Moreover, for this
generation, from “Digital Natives” to “Digital Wisdom”, the changing process is still going on. To
educate this generation effectively, it is important for the educators to know what the characteristics of
the new generation students are. Education starts first by knowing the target group. Therefore, in this
article, New Millennium Learners’ features are examined and changes occurred due to the effect of
technology are explained. Changing profiles of students’ and its educational expansions are
investigated.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCollections
- Cilt.09 Sayı.2 [11]