İnsan kaynakları açısından otellerde performans yönetimi
Abstract
Günümüzde otellerin geleceği sadece ulusal değil uluslararası rekabet yeteneklerine bağlıdır. Bugünün rekabet öğeleri ise, düne göre değişimler göstermekte, düşük maliyet-fiyat önemli olmakla birlikte müşteri-kalite-çalışanlar üçgeni içinde yeni niteliklere yönelik gereksinimler hızla oluşmaya başlamaktadır. Bu gereksinimleri karşılayacak anlayış müşterilerin isteklerini miktar ve kalite olarak en iyi düzeyde karşılayabilmek; işletmenin gerçek amaçlarına uygun işleri yapmak; bu işleri en doğru biçimde yapmak; sürekli gelişimi yenileşerek sağlamak; çalışanlara yüksek iş tatmini vermek; yönetimi kontrol eden değil yönlendiren niteliğe kavuşturmak ve en önemlisi işletmeyi geleceğe hazırlamaktır. Performans yönetimi otellerin bu amaca ulaşmalarını sağlayacak etkili araçlardan biridir. Performansı geliştirme amacıyla tasarlanan ve yürütülen performans yönetimi başlı başına özel bir süreç oluşturur. Bu anlamda bir performans yönetimi sürecinin aşamaları; örgütün geleceğine yönelik hayaller (vizyon) oluşturmak, mevcut durumu inceleyerek uzun dönemli amaçları ve stratejileri geliştirmek ve uygulamak, hedeflenen yöne gidilip gidilmediğini; nasıl gidildiğini gösterecek bir değerlendirme sistemi tasarlamak, geliştirmek ve uygulamak, performans düzeyini sürekli geliştirmeyi sağlayacak ödüllendirme ve özendirme sistemleri kurmak, bütün bu amaçlara ulaşmak için örgüt yapısını yeniden düzenlemektir. Performans yönetimi sürecinde bu aşamalar bütünleşmiş bir döngü içinde yer alması durumunda etkili ve başarılı olur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [56]