Drama ve işbirlikli öğrenme yöntemlerinin beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine, tutumlarına ve bunların kalıcılığına etkileri
Citation
Erden, G, Eren, A. (2018). Drama ve işbirlikli öğrenme yöntemlerinin beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine, tutumlarına ve bunların kalıcılığına etkileri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 2 (2), 92-118.Abstract
Bu araştırmanın
amacı, drama ve işbirlikli öğrenme yöntemlerinin beşinci sınıf öğrencilerinin
okuduğunu anlama becerilerine, tutumlarına ve bunların kalıcılığına etkilerinin
incelenmesidir. Araştırmanın desenini ön-test, son-test kontrol gruplu yarı
deneysel desen oluşturmuştur. Araştırmaya toplam 82 beşinci sınıf öğrencisi
gönüllü olarak katılmıştır. Verilerin toplanmasında “Bilişsel Giriş
Davranışları Testi”, “Okuduğunu Anlama Ölçeği”, “Okumaya İlişkin Tutum Ölçeği”
ve izleme testleri kullanılmıştır. Araştırma sorularının cevaplanması amacıyla
doğrulayıcı faktör analizi; kovaryans analizi ve tekrarlı ölçümler için
kovaryans analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları, işbirlikli öğrenme
yönteminin uygulandığı gruptaki öğrencilerin okuduğunu anlama ve tutum son-test
puanlarının, hem drama yönteminin uygulandığı gruptaki öğrencilerin hem de
mevcut öğretim programının uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin okuduğunu
anlama son-test puanlarından anlamlı düzeyde daha yüksek olduğunu göstermiştir.
Bununla birlikte, işbirlikli öğrenme
yönteminin uygulandığı gruptaki öğrencilerin okuduğunu anlama son-test ve
izleme testi puanları arasında anlamlı bir farklılığın bulunmadığı, ancak drama
yönteminin uygulandığı gruptaki ve kontrol grubundaki öğrencilerin okuduğunu
anlama son-test ve izleme testi puanları arasında anlamlı farklılıkların
bulunduğu saptanmıştır. Bulgular ayrıca, tutum son-test puan ortalamaları ve
izleme testi puan ortalamaları arasındaki farklılıkların gruplara göre anlamlı
olmadığını da göstermiştir. Araştırmada eğitime yönelik çıkarımlara ve
gelecekte yapılacak araştırmalara ilişkin önerilere de yer verilmiştir.
Source
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF)Volume
2Issue
2Collections
- Cilt: 2 Sayı: 2 [6]