Açıköğretim ile yaşam boyu öğrenme hikayeleri
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/Date
12 HaziranMetadata
Show full item recordCitation
Bozkurt, A., Uçar, H., & Koçdar, S. (2023). Açıköğretim ile yaşam boyu öğrenme hikayeleri. Anadolu Üniversitesi Yayınları. https://doi.org/10.5281/zenodo.8030369Abstract
Kelimeler bir araya geldiğinde anlam kazanırlar ve hikâyeler bu anlamları bir bağlam içerisinde aktarmak için en etkili araçlardandır. Tarih boyunca edindiğimiz bilgileri ve tecrübeleri bir nesilden başka bir nesile aktarmak için kullanılandığımız hikâyeler, duygularımızı ve neler hissettiğimizi anlatmak için de sıklıkla kullanılır. Hikâyeler çoğu zaman bilinçaltımızda yer alan korkularımızın ve umutlarımızın bir dışa vurumudur. Bu bağlamda, bu kitapta hayatımızdaki gerçekleri aktarmada en etkili araçlarından biri olan hikâyeleri Açıköğretim Sisteminde yaşam boyu öğrenme yolculuğuna devam eden öğrenenleri dinlemek, onların sesine kulak vermek, onların sesi olmak ve hatta onların yarattığı bağlamların içerisinde onların gözünden Açıköğretim Sistemini daha iyi anlamak için kullandık. Bu çalışma kapsamında ele aldığımız hikâyelerin hemen hemen hepsinin kolektif ama tek bir sesle söylediği mesaj şudur: “hayalleri gerçeğe dönüştürme” veya “yarım kalan hayalleri Açıköğretim Sistemi sayesinde tamamlama”. Bu hikâyelerin kahramanları hayallerini gerçekleştirmek için Açıköğretim yolculuğuna başlayanlardır. Kitaptaki hikâyelerin bizlere söylediği bir diğer şey de yaşam boyu öğrenme yolculuğunun hiç bitmediği ve bu yolculuğa çıkmanın hiçbir zaman geç olmadığıdır. Ayrıca, bu kitaba konu olan hikâyeler dışsal engellerin yanı sıra asıl engellerin içimizde olduğunu; eğer ki bizler iç dünyamızdaki engelleri kaldırmazsak dış dünyadaki engellere müdahele edemeyeceğimizi göstermektedir. Bu engeller bazen sevdiklerimiz, en yakınımızdaki insanlar veya uğraşlarımız bile olabilir. Ancak önemli olan bu engelleri aşmak ve kendimizi gerçekleştirmek için azimle bu yolculuğa başlama kararını almaktır. Bu çalışma ile bir genelleme yapma veya bir sonuca ulaşma amacının ötesinde bu hikâyeleri sizlere birinci elden sunarak hem Açıköğretim Sistemini ve bu sistemin var olma sebebi olan yaşam boyu öğrenenleri anlamanız beklenmekte, hem de bu hikâyeleri okuyarak kendi yorumlarınızı yapmanız amaçlanmaktadır. Bir diğer amaç ise Açıköğretim Sistemi ile yaratılan katma değeri; başka bir ifadeyle ulusal ekonomiye, toplumsal refaha ve bilgi birikimine sağladığı katkı anlamında Açıköğretim faaliyetlerinin toplum üzerindeki yaygın etkisini gözler önüne sermektir. Açıköğretim Sistemi her ne kadar milyonlara ulaşan kitlesel bir sistem olsa da günün sonunda milyonlar içerisinden bir kişinin bile hayatına dokunabilmiş olmak Açıköğretim Sistemi için önemli bir kazançtır. Açıköğretim Sistemi merkezine açıklık felsefesini alarak eğitimi daha demokratik hale getirmeyi, sosyal eşitlik ve hakkaniyeti sağlamayı, bilgiyi özgürleştirmeyi amaçlayan bir sistemdir. Nihayetinde asıl önemli olan edindiğiniz bilgiler ve aldığınız diplomalar kadar kendinizi ne kadar gerçekleştirdiğiniz ve öğrenmenin dayanılmaz hafifliği ile kendinizi ne kadar özgürleştirdiğinizdir.
Source
Açıköğretim ile yaşam boyu öğrenme hikayeleriCollections
- Bildiri Koleksiyonu [32]
The following license files are associated with this item: