Beş yıldızlı otel işletmeleri için getiri yönetimi uygulama modeli
Abstract
Sürekli zorlaşan rekabet koşulları otel işletmelerinde talep ve kapasite yönetiminin önemini artırmakta ve sistematik yönetim yaklaşımlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle çalışmada beş yıldızlı otel işletmeleri için Getiri Yönetimi uygulama modeli geliştirilmiştir. Ayrıntılı bir alanyazın taraması yapılmış, daha önce önerilen modellerin eksiklikleri saptanmış, Getiri Yönetimi uygulayan otellerle görüşülmüş ve Türkiye'deki beş yıldızlı oteller üzerine yapılan bir alan araştırmasıyla modelin uygulama aşamalarına açıklık getirilmiştir. Araştırmada Bilgisayarlı Getiri Yönetimi Sistemi olan ve olmayan otellere farklı anket soru formları gönderilmiştir. Alan araştırmasında ortaya çıkan bulgular Getiri Yönetimi model önerisinin uygulamada rahatlıkla kullanılabileceğini göstermektedir. Model uygulama aşamaları açısından, Getiri Yönetimi Sistemi olsun veya olmasın bütün otellerde bir takım hataların veya yetersizliklerin bulunduğu gözlenmektedir. Bu da Getiri Yönetimi uygulama sistematiğinde yapılan hatalardan kaynaklanmaktadır. Model, otel işletmelerine uygulamadaki doğru ve yanlışlarını görme ve aşamaları yeniden gözden geçirerek hatalarını düzeltme şansı tanımaktadır. Model, Getiri Yönetimi uygulayan otellere bu olanağı sunmanın yanı sıra Getiri Yönetimi uygulamayı düşünen oteller için de yol gösterici bir nitelik taşımaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [56]