İstanbul'daki beş yıldızlı otel restoranlarının rekabet stratejilerinin belirlenmesine yönelik bir uygulama
Abstract
Yiyecek ve içecek işletmelerinin içinde bulunduğu rekabet ortamı, işletmelerin kendilerini ve pazardaki rakiplerini doğru bir biçimde analiz etmelerini ve faaliyette bulundukları pazar yapısının incelenmesini gerektirmektedir. Bu da, müşteri istek ve beklentilerini karşılamaya yönelik "müşteri odaklı" bir yönetim sistemini benimsemelerine neden olmaktadır. Bu bağlamda yapılan literatür çalışması sonucunda hazırlanmış olan anket sorularıyla, otel restoranlarının kullandıkları rekabet stratejileri belirlenmeye çalışılımış, elde edilen bilgiler ışığında restoran yöneticilerine yol gösterecek çözüm ve öneriler getirilmiştir. Araştırma sonucuna göre, otel restoranlarının yaşanan yoğun rekabet ortamında başarılı olmak için rekabet stratejilerini kendi işletme konseptlerine uygun bir biçimde hazırladıkları ve uyguladıkları görülmektedir. Ancak yiyecek ve içecek trendlerinde meydan gelen gelişmeler karşısında otel restoranlarının yapıları nedeniyle çok fazla değişikliklere yönelemedikleri görülmektedir. Bunun en önemli nedenleri arasında, otel restoranlarının otel işletmeleri içinde faaliyette bulunmaları, otel konseptini bozacak, otel müşterilerini rahatsız edecek davranışlardan kaçınmaları ve yapılacak değişikliklerin otel işletmesine maliyet açısından yük getirmesi sayılabilir. Bunun yanında, niteliksiz personel sorununun çözülememesi, AB standartlarına uyum sağlama konusunda yaşanan problemler gibi nedenlerden dolayı otel restoranlarının rekabet stratejilerini uygularken problem yaşadıkları görülmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [56]