Etkinlik turizmi ve etkinlik turizmi bağlamında yabancı ziyaretçi harcamalarının ekonomiye etkisi : Formula 1 2005 Türkiye Grand Prix örneği
Abstract
Etkinlik turizmi son yıllarda güçlü bir turizm talebi yaratıcısı haline gelerek, turizm, seyahat, boş zaman ve konaklama endüstrilerine dikkat çekici bir katkı sağlamaktadır. Bunun yanında toplumlar ve destinasyonlar için çeşitli ekonomik, sosyal, çevresel hedeflere ulaşılmasında ve faydalar sağlanmasında önemli bir araçtır. Bu çalışmanın amacı, önemli spor etkinliklerinden biri olan Formula One nedeniyle ziyaretçilerin yapmış oldukları harcamaların doğrudan, dolaylı ve uyarılmış ekonomik etkilerinin ölçülmesidir. Bu çalışmanın önemi, turist harcamalarının ekonomik etkilerinin belirlenmesi ile etkinliğin organizasyon ve pazarlama aşamasında oluşturulacak plan ve programlara temel oluşturmasıdır. Bu çalışmada öncelikle, etkinliğe katılan ziyaretçilerin ortalama harcamalarının ve ziyaretçi profillerinin belirlenebilmesi için anket çalışması yapılmıştır. Ayrıca, Türkiye İstatistik Kurumu tarafından hazırlanan Türkiye Input-Output Tabloları'ndan yararlanılarak turizmin, doğrudan ve toplam ileri, geri bağlantı katsayıları, turizmin üretim ve istihdam çarpan katsayıları belirlenmiş ve 2005 İstanbul Grand Prix'i ile turizm sektörüne yönelik nihai talep artışının, tarım, ticaret, bankacılık, inşaat ve hizmetler sektörlerinde yol açtığı üretim ve istihdam etkileri hesaplanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [105]